Bezárás
fidesz

A kormány után a Fidelitas is megpróbálta megszólítani a fiatalokat – de nem sikerült

A Fidesz után annak ifjúsági szervezete is úgy gondolta, hogy szükséges valahogy nyitni a 18-25-ös korosztály felé, ezért szelfizős, hashtagelős játékra hívták őket, amivel lehet nyerni egy drónt, egy 1 éves Spotify-előfizetést vagy akár egy VR park belépőt is. Két nap alatt senki sem nevezett. 

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

Az októberi önkormányzati választáson elért gyengébb szereplés után a kormányoldal összes megmondóembere kifejtette véleményét az eredmény lehetséges okairól, és ha az arrogancia és a szervilitás mellé egy kis józan ész is szorult volna beléjük, biztosan nem olyan gondolatok pattannak ki fejükből, hogy a választók félreértették a Fideszt,  a fiatalok pedig át lettek verve az ellenzék által, és azért szavaztak “érzelmi alapon, egyébként felülve a teljesen olcsó és átlátszó demagógiának, egy hazugságözönnek”.

De tényleg így gondolják, és arra jutottak, hogy valahogy meg kell győzni a 2010 óta szavazókorba lépett magyar ifjúságot arról, hogy nincs romokban az egészségügy és az oktatás, nem él az ország harmada mélyszegénységben, nem igaz, hogy az egyetemről a nagybetűs életbe kilépve az albérletárak elviszik a kezdőfizetés felét-kétharmadát, nem lett 5 év alatt antiszemita az ország harmada, a NER oligarchái nem lopják szét az országot, az orosz befolyás sem erősebb az európai értékeknél és nem jobb tűnik jobb ötletnek külföldre menekülni és ott új életet kezdeni.

Mivel ebből a lepusztult posványból nehéz 2022-ig élhető országot építeni, a kormány úgy gondolta, más eszközökhöz nyúl – totálisan hülyének nézi a választóit. Kezdetnek kinevezte a tökéletes Fidesz-káder Rácz Zsófiát ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkárnak, mert a 22 éves lány a saját elmondása szerint nem csak hallja a mai fiatalokat, hanem érti is őket.

Zsófia valószínűleg a napokban nem ért rá érteni,  ugyanis ha lett volna egy kis ideje, lebeszélhette volna a Fidelitast arról, hogy már megint szétalázza saját magát egy újabb “korszakalkotó” ötletével.

A Fidelitas – nevében a Kormányzati Tájékoztatási Központ – két napja indította el a Facebookon a “Szelfizz Kölcseyvel” című kampányát. A felhívás, amennyire egyszerű, annyira értelmetlen is: keresni kell egy Kölcsey-táblát, csinálni vele egy szelfit,  aláírni a költő egy idézetét, majd posztolni, “azénKölcseym” és “Fidelitas” hashtagek kíséretében.

Fotó: Facebook

A pályázat célja:

“A magyar kultúra napját január 22-én ünnepeljük annak emlékére, hogy – a kézirat tanúsága szerint – Kölcsey Ferenc 1823-ban ezen a napon tisztázta le egy nagyobb kéziratcsomag részeként és jelölte meg dátummal Csekén a Himnusz kéziratát. Az évfordulóval kapcsolatos megemlékezések alkalmat adnak arra, hogy nagyobb figyelmet szenteljünk évezredes hagyományainknak, gyökereinknek, nemzeti tudatunk erősítésének, felmutassuk és továbbadjuk a múltunkat idéző tárgyi és szellemi értékeinket.

A Fidelitas részéről fontosnak tartjuk, hogy a magyar fiatalok megismerjék és megértsék a nemzeti emléknapjaink, ünnepeink fontosságát és arra ne csak az emléknapon, hanem azt megelőzően is felhívjuk a figyelmüket és felkeltsük az érdeklődésüket, a fiatalok által használt és előnyben részesített médiafelületek és csatornák adta lehetőségekkel. Szinte minden magyarországi és számtalan kárpát-medencei, magyar hagyományokkal rendelkező településen van olyan utca, tér, közpark, iskola vagy egyéb intézmény (stb.), amit Kölcsey Ferencről neveztek el.

A fenti gondolat mentén kívánjuk a Magyar Kultúra Napjára tervezett megemlékezésünk és Kölcsey Ferenc hatását a fiatalok körében szélesebb körben ismertté és kedveltté tenni, az alábbi pályázattal.”

A Fidelitasz is érezhette, hogy ez így vékonyka lesz motivációnak, ezért felhívásukban belengetnek egy nyerhető drónt (35.000 forint értékben), egy VR Park belépőt (8.000 Ft) és egy 1 éves Spotify-előfizetést (15.000 Ft) is, hátha arra majd ráharapnak a gyerkőcök. Nem így lett, 2 nap alatt egyetlen komolyan vehető “pályázat” sem lett hashtagelve Instagramon, trollkodós posztok viszont tucatszámra.

 

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom