Orbán Ráhel barátnője igazgatja a nemzeti divatcéget, ami 1 milliárdot kapott a kormánytól

A hvg.hu vette észre a Magyar közlönyben, hogy kerek egymilliárd forintot kapott „a magyar divat- és designipar átfogó megújításához és fejlesztéséhez szükséges feladatok megvalósítása érdekében” a kormánytól a Magyar Divat & Design Ügynökség. A cég vezetője Orbán Ráhel barátnője, Bata-Jakab Zsófia. Ugyanaz a személy, aki a pénzt oda ítélő MTÜ-n belül működő Divatipari Marketing Igazgatóságának vezetője.
A Magyar Divat & Design Ügynökség tavaly májusában alakult, pont egy hónappal azelőtt, hogy Bata-Jakabot az állam kinevezte volna a Magyar Turisztikai Ügynökségen (MTÜ) belül létrehozott Divatipari Marketing Igazgatóságának élére.
Akkor a kormány összesen 2 milliárd forintot irányzott elő a magyar divat- és dizájnipar fejlesztésével kapcsolatos feladatok ellátására. S mit ad Isten, most pont a Zsófia által vezetett cég nyert meg egymilliárdot – és még 4 millió aprót.
A pénzt papíron két dologra lehet költeni:
1, A turisztikai szempontból kiemelt jelentőségű fesztiválok és nagyrendezvények támogatására. Nehogy “veszteséges” legyen szegény Sziget fesztivál, jaj.
2, “A magyar divat- és designipar átfogó megújításához és fejlesztéséhez szükséges feladatok megvalósítására” – ami tökéletesen összecseng a tavaly előirányzott 2 milliárd céljával. De még ennél is érdekesebb, hogy:
“A koncepciót a Magyar Turisztikai Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaságon keresztül valósítsa meg;”
Értsd: Bata-Jakab Zsófia főnöke, Dr. Güller Zoltán – volt EMMI-s miniszteri biztos – megdobta egy milliárddal a céget, amit Bata-Jakab Zsófia vezet.
A lassan egy éves Magyar Divat & Design Ügynökség jegyzett tőkéje amúgy 10 millió forint, dolgozóinak száma 18 fő. Ki lehet hát alkalmasabb e nemes célok teljesítésére?
A lóvét amúgy a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodán keresztül kapja meg a vállalkozás.
Bata-Jakab a marketingigazgatóság élén tavaly már elégetett 1,5 milliárd forint közpénzt, amikor legyártottak egy 1 perc hosszúságú gyalázatos országimázs kisfilmet. Maga a film “csak” 235 millióba került, tehát annyiba, mint egy olcsóbb nagyjátékfilm teljes költsége. A maradék pénzt hazai és nemzetközi médiavásárlások, vagyis reklámok vitték el.