Bezárás
propagandagép

A közmédia Hadházy tegnapi táblás akcióját is meghamisította

Hétfőn délután kezdte meg őszi ülésszakát a parlament. A parlament hétfői őszi első ülésén botrány tört ki, amikor Orbán Viktor napirend előtti felszólalása közben Hadházy Ákos független képviselő a szónoki pulpitus elé állva egy táblát (és alatta egy másikat) tartott fel, majd a helyére visszaülve még egyet. A köztévé a szokásos módon számolt be az esetről.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

Abba most ne menjünk bele, hogy az ilyen gerillaakciók mennyire férnének bele egy normális parlament működésébe, mert egyetérthetünk benne, hogy semennyire. De amikor a regnáló miniszterelnök normális válasz helyett “boldog karácsonyt” kíván, vagy egyszerűen lebuzizza és lecsicskázza az akkor legerősebb ellenzéki párt elnökét, amikor a regnáló házelnök totálisan ellehetetleníti a sajtó parlamenti munkáját, és amikor a regnáló kormány propagandasajtója olyan szintre butítja a közbeszédet, hogy “Soros megölte volna az anyját”, vagy hogy az ellenzék egyik 18 éves szónoka egy “igazi, kretén, barom állat, szerencsétlen, nyomorult, ócska, rohadt, kis proli”, bizony fel lehet, és fel is kell venni a kesztyűt.

Hadházy felvette és még finom volt, első táblájára ez volt írva:

MUSZÁJ HAZUDNIA, MERT TÚL SOKAT LOPOTT.

A másik táblára pedig az, hogy:

STOP PROPAGANDA, STOP KORRUPCIÓ.

A parlamenti közvetítésben pontosan nem lehetett látni, mi történt, mert Hadházy akcióját természetesen szándékosan nem mutatták a kamerák. Később nemzeti színű zászlókat tartó fideszes képviselők érkeztek, és először a lobogókkal próbálták eltakarni a táblákat, majd azokat egyszerűen kicsavarták a képviselő kezéből.

Hadházy Ákos a helyére visszaülve egy “LÓNAK A FASZÁT” feliratú táblával reagált a történtekre.

A köztévé híradója rendkívül nehéz helyzetbe került az eset miatt, de megoldotta. Sikerült 3,5 percben úgy beszámolni az ellenzéki képviselő akciójáról, hogy csak és kizárólag a legutolsó táblát mutatták, de azt legalább négyszer.

Németh Balázs híradós propagandista arcán is látszott, hogy személyesen sérti a történet, nem is rejtette véka alá a véleményét:

Németh szervilitását a NER korábban többször megjutalmazta már. Évekkel ezelőtt a 24.hu számolt be arról, hogy a híradós nem csak a köztévénél dolgozik, de a családi cége már 2012 óta kap megbízásokat és pénzt az állami sportberuházásokkal foglalkozó Nemzeti Sportközpontoktól.

Az pedig 2013-ban derült ki róla, hogy az MTI Híradócentrum akkori főszerkesztőjeként maga is érintett volt a trafikügyekben: feleségéhez, Varga Patríciához a koncessziók kiosztásakor két nagykovácsi trafik is kerülhetett. 

A trafikügy nyilvánosságra kerülése után pár hónappal Németh az MTVA híradójában hívta fel magára a figyelmet, amikor műsorvezetőként tette szóvá, hogy – véleménye szeirnt– egyes portálok szándékosan elhallgatják a Magyarországgal kapcsolatos jó híreket. Az eset után a Médiatanács eljárást indított ellene, hiszen a médiatörvény szerint a politikai hírekhez nem lehet hírolvasói véleményt közölni.

Hadházy Ákos Facebook-oldalán jelezte, hogy a tegnapi hírblokk után ő is bejelentést tesz Németh miatt a Médiatanácsnál.

UPDATE: természetesen a nyomtatott lakájmédia is elhallgatta a másik két táblát.

Fotó: Thüringer Barbara / Index

Címlapkép: Tordai Bence / Facebook)

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom