Schmidt Mária 10 legdurvább Amerika-ellenes kirohanása
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Újabb területet vesztett a Simicska-birodalom.
Fonyó Károly tulajdonos úgy döntött, hogy megszünteti a Metropolt, így 18 év működés után ma jelent meg utoljára az ingyenesen osztogatott napilap. A döntés egyáltalán nem meglepő, sőt kifejezetten racionális üzleti lépés, hiszen mióta Fonyó barátja és üzlettársa, Simicska Lajos tavaly februárban nyíltan szembefordult Orbán Viktorral, a reklámokból működő Metropolból gyakorlatilag eltűntek az állami hirdetések. Azok már Habony Árpád lapját, a Lokált hizlalják.
Így megy ez, változnak az idők.
A mindenkori kormányok mindig is a közpénzes hirdetésekkel tudták sakkban tartani az ellenzéki, és etetni a saját médiát.
Mostanra annyit változott, mondhatni romlott a helyzet, hogy a piac kérés nélkül is igazodott a kormányzati irányhoz. Félelemből, hogy nehogy ő legyen a következő, akit bedarál az állam egy tíz perc alatt összedobott törvénymódosítással vagy NAV-NNI-akármilyen vizsgálattal. Tehát már a komoly, stratégiai pozíciókban lévő magáncégek sem nagyon hirdetnek az állam által ellenségnek titulált helyeken, nehogy bajuk legyen belőle.
Persze ez a gyakorlat, és ennek a folyamatnak egyik eleme sem normális semmilyen szempontból, de ebben az országban kb semmi sem az.
Az mondjuk elég vicces volt, hogy a Lokál napilappá válásának napján, június 6-án ez a hirdetés volt a Metropolban.
De az állami hirdetések nélkül életképtelen a lap, ez van. Ahogy Spéderből lett egyik-napról a másikra jóbarátból közellenség, Simicskát is lökik lefelé a lejtőn az új kedvencek kedvéért. Elvégre véges mennyiségű pénz van, nem juthat mindenkinek.
2012-ben írtunk arról, hogy a Nemzeti Konzultáció reklámozására a nyomtatott sajtóban 32 millió forintot költött a kormány, és az összegnek közel a fele, 14 millió forint jutott a Metropolnak.
2013-ban a „Magyarország jobban teljesít” című propagandakampány során a nyomtatott és online sajtóban szintén a Metropol tarolt 47,7 millió forinttal.
2014-ben, a „Több pénzt kapunk az EU-tól” üzenetű hirdetésekből szintén szép összeg, összesen 23,3 millió forint jutott a Metropolnak, ami a 2015-ös „Magyarország erősödik” kampányból már csak 19,9 millió forintot kapott.
Apránként lezárult egy korszak, és elkezdődött egy új.
A Metropolnak vége, van helyette Lokál.
Nálunk sincsenek állami hirdetések.
Támogasd Te a munkánkat havi 1000 forinttal!
Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Megkérdeztük a chatbotot, mit gondol hazánkról. Nem sok jót sajnos.
És közben a baloldalt szidják, mert tüntetni és "lázítani" akart. Tragikomikus helyzet a kalocsai kórház környékén.
Majd az állam kifizeti a hiányt, hiszen állami cég.