Vastagbőr

Ilyen ország nincs még egy!

Egy bolond százat csinál – és L. Simon?

L.Simon: költő, politikus, ember, földbirtokos, borász, képviselő, államtitkár, kormánybiztos.
És nincs nála ostobább.

Az új országgyűlésre új törvénykezési folyamatot ígértek, átfontolt, megfelelő ütemű törvényalkotás, nem lesznek egyéni képviselői indítvánnyal gyorsított eljárással átrúgdosott törvények stb. stb. stb.
Ennek ellenére egy olyan csekély jelentőségű törvényt, mint egy szektorális különadót L.Simon nyújtott be, mint egyéni képviselői indítvány. Persze az ilyen törvényeket nem a képviselő írja meg otthon a laptopján, viszont így nem kell a kötelező szakmai egyeztetéseket lefolytatni, ami egy minisztériumi törvényalkotásnál kötelező.

L.Simon be is vallotta, hogy tényleg nem ő írta a törvényt:


– A reklámadóról szóló törvényt Ön írta, vagy megkapta esetleg Lázár Jánostól, hogy vegye nevére?
– Nem kaptam meg Lázár Jánostól, és nem én írtam a törvényt.

– Nem Ön írta? Akkor ki?
– Nem értem, mit kell ezen csodálkozni? A jogszabálytervezet nem úgy születik meg, hogy a képviselő egyszer csak ír egy tervezet otthon vacsora után. Egy jogszabály előkészítésének megvan a maga folyamata. Kodifikációban járatos jogászok segítettek nekem, én a főbb irányvonalakat határoztam meg. A törvény az én koncepciómat tükrözi, de szöveg szerint nem én írtam, hanem a jogász kollégáim. A tartalmi elemeivel teljesen azonosulok.

A törvényt úgy szerették volna megírni, hogy a baráti / fideszközeli TV2-nek ne kelljen adót fizetnie, csak az RTL-nek, de sajnos erre képtelenek voltak a Magasan Képzett Törvényalkotók. Így eshetett meg az a csúfság, hogy idén se a TV2-nek, se az RTL-nek nem kellett volna különadót fizetni.
Az egész évre a teljes szektorra tervezett különadó teljes összege amúgy egy tizede (10%) a Kunigunda utca és Naphegy téri (MTV – MTVA) kanálisba évente beleöntött 80 milliárd adóforintnak.

Így a minden bizonnyal szintén gránitszilárdságú reklámadó-törvény alig 3 hetet élt, mivel hétfőn L.Simon benyújtotta a módosítást (pdf), ami alapján az RTL Klubnak idén mégis csak be kell fizetni a reklámadót, olyan 3 milliárd forintot. A TV2 által idén befizetendő reklámadó összes továbbra is nulla (0) forint.

A törvénymódosításban azonban vannak még egyéb érdekes részek. L. Simon ugyanis MINDEN reklámot szeretne megadóztatni, az internetes reklámokat is.
Abba most nem mennék bele, hogy a reklám az miért van, miért jó, mennyivel növeli a keresletet, abból mennyi adó folyik be a költségvetésbe, a megnövekedett kereslet mennyi munkahelyet őriz meg vagy teremt … ezek az eretnek, kapitalista gondolatok nem illőek a pápai enciklikák által irányított keresztény gazdaságpolitikai világába. (Harrach Péter szerint a reklám az … – epik videó itt.)

Szóval az internetes reklámok … a jelentős részük a Google és a Facebook felületén jelennek meg, de mivel ezek Írországba bejegyzett cégek, feltehetőleg hangosan felnevetnének ha megérkezne a adóbefizetési felszólítás a magyar kormánytól.
Ezért az alábbi részeket írta bele L.Simon az ismeretlen törvényalkotó a módosításba:

ps_2014.07.02_10h05m35s_001_

Mit is olvasunk?
A Google-nek és a Facebooknak is be kellene vallani a reklámadót Magyarországon és befizetnie azt az államnak. Ezt teljesen komolyan beleírták a törvényjavaslatba.
Viszont ha a Google és a Facebook nem vallja be a SZÁMLÁN, hogy ő be fogja fizetni a reklámadót, akkor azt NEKEM, mint megrendelőnek kell bevallanom és befizetnem.

Itt van az indoklásban:

Ezek szerint bárki, aki online hirdetést vásárol idehaza (cég vagy magánszemély!), akkor a kapott számlát / szerződést / számviteli bizonylatot meg kell nézni, hogy a hirdető vállalta-e, hogy befizeti a reklámadót.
Ha nem vállalta, akkor a 25 000 feletti rész 20%-át minden hónapban a megrendelőnek kell befizetni.
Könnyítsük a vállalkozások és a Zemberek terheit, XXXIV. rész.

Magyarul: ha én mint magánszemély rendelek 100 000 forintért hirdetést a Google-nál vagy a Facebookon, akkor 15 ezer forint adót kell befizetnem.
Ha kis vagy közepes vállalkozó vagyok és 300 000 forintot költök reklámra a Google-n vagy a Facebookon, akkor 55 ezer forint az adó mértéke.

Vajon hányan lesznek, akik inkább magyar sales house-nál vesznek reklámot, mert ebben az esetben a sales house lesz az adóalany?

Minderről tegnap az RTL Klub Híradója megkérdezet L. Simon Lászlót. Már régóta mondom, pártállástól függetlenül minden politikust beszéltetni kell, mert senki sem tudja úgy vágni alattuk a fát, mint saját maguk.

A riportból a következő derült ki, és egyúttal ki is jelenthetjük, hogy az idei év eddigi legszórakoztatóbb tudósítása:
1. L. Simon nem ismeri a saját neve alatt beadott törvénymódosítást.
2. L. Simon a kellemetlen szituációból lelép.
3. L. Simon – tudva hogy az RTL-ről van szó! – megkéri a riportert, hogy az előző beszélgetést ne adják le, és vegyék fel újra.

És L. Simon még mindig államtitkár, még mindig képviselő. Amikor tényleg olyan hülye, mint a segg. Olyan hülye, hogy még azt az öt oldalt sem bírta elolvasni, megtanulni, bemagolni, amit aláírt.
Öt.Darab.Oldalt.

Itt a csodálatos darab, a magyar politikai sitcom új királya.
(A Youtube-on is megnézhető, az sajnos nem illeszthető, az RTL letiltotta azt a funkciót.)

 

 

L. Simon ezen a héten végig fent lesz a szopórolleren, a NOL-on azt írják, hogy 3 ismerős cégek hívott meg egy 9,4 millió kommunikációs tenderre, és ezzel szerinte nincs is semmi baj. Sőt, Stumpf András már meg is írta a Válaszban, hogy ő sem érti mi ezzel a probléma … Tényleg, mi is ezzel a baj? Tök rendes volt, hogy szaros 9,4 millióért lebonyolított egy egész tendert.

L. Simonról korábban:
2011-ben 20 milliós EU-s támogatásban részesült a borászata, amit a Baracskai Büntetés-végrehajtási Intézet elítéltjei művelnek.
L. Simon szerint nincs ezzel semmi probléma, mert nehéz napszámost találni, macerás legálisan foglalkoztatni és még nem is jól dolgozik, ezért minden szempontból jobb az elítéltmunka. 

Reméljük jön a héten még folytatás, nagy potenciált látok L. Simon Lászlóban, szerintem már egy picit túl is szárnyalta Németh „Rezsitábornok” Szilárd urat.

Megosztás