Bezárás

Kivételezett az MTI a haveri főszerkesztővel

Hétfőn a Századvég tulajdonában lévő, vagyis fullfideszes Napi Gazdaság bődületesen leégette magát, mert képesek voltak az RTL mérlegében szereplő 1.680 e Ft-ot 1,6 millió helyett 1,6 milliárdként kiolvasni, és ebből ráadásul egy “leleplező” cikket is írtak. Aztán lehoztak egy helyreigazítást, amiben először nyomtatási, később technikai hibára fogták a malőrt.

Más ezután hónapokig, de legalább 1-2 hétig lapítana, és próbálná elfelejteni a napot, mikor az egész internet előtt kiröhögtette magát. No de nem így a Napi Gazdaság. A főszerkesztő másnap kiadott egy nagyképű és a kommunizmust idéző MTI OS-közleményt, aminek a sorai közül remekül kiolvasható, hogy “rohadt RTL”.

Innen jött az ötlet, hogy a blog történetében először mi is kiadunk egy közleményt, megkerestük hát az MTI-t.
Egy napon át leveleztünk velük, de abszolút megérte!

Ezzel kezdtünk:

“Tisztelt MTI!

Az NMHH-nál bejegyzett sajtótermékként szeretnénk közleményt kiadni az MTI nonprofit Zrt. OS szolgáltatásán keresztül. Kérjük szíveskedjenek tájékoztatni ennek módjáról, a szükséges szerződés mielőbbi megkötésének lehetőségéről.

Köszönettel és üdvözlettel:

Erdélyi Katalin és Ferencz Gábor

Vastagbőr-blog”

Ez jött vissza:

“Tisztelt Erdélyi Katalin és Ferencz Gábor!

Levelükre válaszolva tájékoztatom, hogy az Országos Sajtószolgálat lehetőségét kizárólag társadalmi szervezetként bejegyzett civil szervezeteknek tudjuk felajánlani, gazdálkodó szervezetek részére csak az OTS – Üzleti Sajtószolgálat lehetőségét áll módunkban biztosítani.

Kérem, írják meg, hogy fentiek alapján jogosultak-e az OS-szolgáltatás igénybe vételére, és ezután azonnal küldöm a szerződéskötéshez szükséges dokumentumokat.

Üdvözlettel:

Sz. Anikó
asszisztens
VEZÉRIGAZGATÓSÁG”

Tovább próbálkoztunk:

“Tisztelt Sz. Anikó!

Köszönöm válaszát.

Az oldalukon olvasható tájékoztatás szerint “Az Országos Sajtószolgálat (OS) politikai, társadalmi, kulturális és különböző civil szervezetek, valamint közéleti szereplők közleményeit, állásfoglalásait közli.”, ezért a Vastagbőr-blog főszerkesztőjeként szeretnék közleményt kiadni. Bízom abban, hogy ez nem ütközik akadályba.

Segítségét előre is köszönve, üdvözlettel:

Ferencz Gábor

Vastagbőr-blog”

Nem találtunk értő fülekre:

“Tisztelt Ferencz Gábor!

Mivel az OS működési szabályzata (mellékletként csatoltam) szigorúan meghatározza, hogy milyen szervezetek vehetik igénybe a szolgáltatást, az Országos Sajtószolgálat biztosítása érdekében kérem Önt, legyen szíves megküldeni a bírósági/törvényszéki végzés másolatát, amely tartalmazza a nyilvántartásba vételi számukat. Ennek megküldése, valamint a szerződés megkötése után tudjuk önöknek az ingyenes szolgáltatást biztosítani.

Fentiek hiányában továbbra is az OTS Üzleti Sajtószolgálat áll rendelkezésükre közleményük továbbítására.

Üdvözlettel:

Sz. Anikó

asszisztens

VEZÉRIGAZGATÓSÁG”

De nem adtuk fel:

“Tisztelt Sz. Anikó!

Köszönöm válaszát.
Az OS működési szabályzatában ez áll:

“Az OS-szolgáltatásnál magánszemély csak abban a kivételes esetben tehet közzé állásfoglalást, ha személyére vonatkozóan hírek jelentek meg több országos médiumban.”

Tájékoztatom, hogy több országos médiumban hírek jelentek meg velem kapcsolatban, ezeket (legalábbis egy részüket) az alábbi linkeken olvashatja:

http://magyarnarancs.hu/belpol/lazar-janos-szomoru-tuntetes-a-szolidaritas-kis-koreiert-90440

http://www.hirado.hu/2014/06/09/az-origo-volt-foszerkesztojeert-tuntettek-budapesten

http://hvg.hu/itthon/20140609_Ki_az_a_Lazar_Janos_ismet_tuntetnek_az_O

http://www.hir24.hu/belfold/2014/06/09/tuntetes-a-mediaert/

http://www.168ora.hu/itthon/kollaboralunk-vagy-ellenallunk-tuntetes-lazar-janos-telekom-origo-127867.html

Bízom benne, hogy sikerült kételyeit eloszlatnom, és a Vastagbőr-bog főszerkesztőjeként kiadhatok MTI OS közleményt.

Köszönettel és üdvözlettel:

Ferencz Gábor

Vastagbőr-blog”

Ezután érezhetően keményebb lett a hangnem:

“Tisztelt Ferencz Gábor!

Várom a bírósági/törvényszéki végzés másolatát, amely tartalmazza a nyilvántartásba vételi számukat. Miután ezt megkaptam, máris küldöm kitöltésre a szerződési formulánkat, amelynek visszaküldése után lehet beadni OS-közleményt.

Üdvözlettel:

Sz. Anikó

asszisztens

VEZÉRIGAZGATÓSÁG”

Úgy éreztük, hogy valami félreértés van, ezért finoman visszakérdeztünk:

“Tisztelt Sz. Anikó!

Egész pontosan milyen bírósági/törvényszéki végzésre és nyilvántartási számra tetszik gondolni?

Üdvözlettel:

Ferencz Gábor

Vastagbőr-blog”

Vissza az elejére:

“Tisztelt Ferencz Gábor!

Azt a nyilatkozatot várjuk, amelyben az Önök, mint társadalmi, civil szervezet (alapítvány, párt, egyesület stb.) nyilvántartásba vételét bejegyezte a bíróság.

Üdvözlettel:

Sz. Anikó

asszisztens

VEZÉRIGAZGATÓSÁG”

Előjöttünk a farbával:

“Tisztelt Sz. Anikó!

Mint már délelőtt jeleztem, a Vastagbőr-blog főszerkesztőjeként szeretnék közleményt kiadni. Pont úgy, ahogy egy másik sajtótermék főszerkesztője tette azt tegnap.
http://os.mti.hu/hirek/98372/barcza_gyorgy_a_napi_gazdasag_foszerkesztojenek_kozlemenye

Nem értem, hogy ha ő megtehette ezt, akkor én miért nem. Várom szíves tájékoztatását.

Üdvözlettel:

Ferencz Gábor

Vastagbőr-blog”

Erre jött egy egész jó válasz:

“Tisztelt Ferencz Gábor,

Továbbra is fennáll Önök számára az OS lehetősége, amennyiben eljuttatják a kollégám által jelzett végzés másolatát, amely tartalmazza a nyilvántartásba vételi számukat mint társadalmi, civil szervezet. Amennyiben ezzel nem kívánnak/tudnak élni, a szintén felajánlott OTS lehetősége is nyitva áll Önök előtt. A Napi Gazdaság főszerkesztője egy országos napilap főszerkesztőjeként, személyes megtámadtatás okán kapott lehetőséget arra, hogy közleménye az OS-ben megjelenjen.

Üdvözlettel,

K. Péter

belpolitikai szerkesztőségvezető”

De szerettük volna kihozni a helyzetből a maximumot:

“Tisztelt K. Péter!

Egy utolsó kérdés a tisztánlátás érdekében: Mi volt az a személyes megtámadtatás, amelyet a Napi Gazdaság főszerkesztője elszenvedett, és amelyre tekintettel lehetőséget kapott arra, hogy közleménye az OS-ben megjelenjen?

Üdvözlettel:

Ferencz Gábor

főszerkesztő

Vastagbőr-blog”

És bingó!!!

“Ez az RTL Klub vezérigazgatójának megjegyzése volt, amit az MTI hírben is feldolgozott:

„A főszerkesztő a kommünikét azután juttatta el az MTI-hez, hogy Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója hétfőn a HVG Facebook-oldalára azt a hozzászólást írta: “néhány embernek vissza kellene mennie az általános iskolába, hogy megtanulják a matematikát”.

Dirk Gerkens ezt azután publikálta, hogy a Napi Gazdaság hétfőn cikket közölt az RTL Klubnál tavaly kiosztott tiszteletdíjakról, ám az írásra helyreigazítást kellett adniuk, mert nem a valóságnak megfelelő számokat tettek közzé.””

Mivel fölényes győzelmet arattunk, behúztuk a csőbe, és kimondattuk az állami hírügynökséggel, hogy a saját szabályzatát megszegve biztosított megjelenési lehetőséget a haveri főszerkesztő zavaros közleményének, ráadásul egy Facebook-komment miatt (!!),  csak ennyit írtunk vissza:

“Köszönöm, nincs több kérdésem.”

Viszont mivel az diszkrimináció, hogy az egyik sajtótermék főszerkesztőjének közleményét lehozza az OS, a másikét meg nem, panaszt teszünk az MTI ellen az NMHH-nál és az Egyenlő Bánásmód Hatóságnál.

Egyébként ezt a közleményt szerettük volna kiadni, de mivel nem került sor szerződéskötésre, nem küldtük el az MTI-nek, így nem tudni, hogy egyáltalán megjelentették-e volna.

“Szeretünk nevetni, de nem szeretjük, ha hülyének néznek. Több alázatot és kevesebb pökhendiséget várunk el azoktól, akik a magyarok pénzéből élnek, és állami megrendelések nélkül már éhen haltak volna.”

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom