Schmidt Mária 10 legdurvább Amerika-ellenes kirohanása
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Biztos mindenkinek megvan, de azért egy gyors összefoglaló:
Orbán Viktor 2006-ban megalapította a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványt. Ez működteti a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémiát, melynek elnöke Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester. A PFLA fő támogatói a Közgép, Vegyépszer, CBA és mások is.
Július végén jelent meg az atlatszo.hu-n egy cikk arról, micsoda kis birodalom épült ki Felcsúton.
Egy kép többet mond ezer szónál:
Felcsúton valamikor vonat is járt, az 58 kilométeres Bicske-Székesfehérvár vasútvonal egyik állomása volt. Az 1898-ban HÉV-ként megnyílt vonalat a MÁV 1979-ben zárta be, azóta sok helyről már a nyoma is eltűnt.
Tudvalevő, hogy Orbán a foci mellett a vasutat is nagyon szereti, így nem okozott nagy meglepetést olvasni, hogy a PFLA 2009-ben megvásárolta a MÁV-tól a vasútvonal Bicske és Vértesacsa közötti nyomvonalát az alcsút-felcsúti és a vértesacsai felvételi épülettel együtt.
2010-ben kezdték a munkát a vértesacsai épület állagmegóvásával, majd tavaly felújították és fogadóvá alakították az egykori felcsúti állomásépületet.
2011.01.12.:
2011.06.25.:
„Az akadémia első számú feladata elit futballisták képzése és a magyar futballkultúra újjáépülésében való részvétel. A helyi társadalmi szerepvállalás azonban mindig fontos volt az akadémia számára.” – nyilatkozta a Magyar Narancsnak Mészáros Lőrinc, a PFLA elnöke, helyi vállalkozó, aki tavaly nyár óta immár Felcsút polgármestere is. – „Ezért járultunk hozzá a felcsúti óvoda felújításához, bővítéséhez, azért építettünk új műfüves kispályát a helyi általános iskolában, ezért vállaltuk az Alcsútdobozi Arborétum üzemeltetését. A vasútvonal eladását a MÁV nyilvános pályázaton meghirdette, és nem akartuk, hogy olyasvalaki vegye meg, akinél örökre elvész az esélye annak, hogy újrainduljon a vasúti közlekedés. A vonalra nem is volt más jelentkező, csak az épületekre pályázott további két vásárló.”
Ugyanitt nyilatkozott arról is, hogy a közeljövőben nosztalgiavasút indítását tervezik.
„Az elnök-polgármester ezzel kapcsolatban majd’ 250 milliós költségvetést is említett, sőt véleménye szerint két-három év múlva megkezdődhet az építkezés.”
„A vasút egy komplex idegenforgalmi elképzelés része. A Puskás-akadémiát manapság is sok kiránduló keresi fel, de ha létrejön az új ministadionunk, az interaktív múzeumot is magába foglaló múzeum Puskás Intézet, az arborétumban pedig újjáépülne az egykori Habsburg-kastély, miért is ne közlekedhetne a kettő között vasút?” – mondta Szöllősi György, az akadémia kommunikációs igazgatója, akitől azt is megtudtuk, hogy az arborétum működtetését elsősorban azért vette át a PFLA, hogy ne kelljen utcára tenni az ott dolgozókat. „Ez tulajdonképpen társadalmi felelősségvállalás, az említett, hosszabb távú fejlesztések részeként. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy az arborétum a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozik, de üzemeltetője az akadémia. Máris jól járt velünk az állam, mert építettünk egy nagy, új parkolót, és egy új bejáratot, kis faházzal. Közben uniós pályázatból a hatalmas kastélykert megújítása is elkezdődött, valamint megvásároltunk és háromcsillagos szállodává fejlesztettünk egy kis lovaspanziót és éttermet az arborétum mellett.”
Mindezt Mészáros Lőrinc a következővel egészítette ki: „Felcsút polgármestereként azt mondom, hogy elsősorban a Váli-völgynek, a helyi idegenforgalomnak lenne fontos a nosztalgiavasút ügye, az akadémia azonban – ahogy eddig sok más ügyben – partnere lesz a helyi önkormányzatoknak, és maga is áldozatot hoz a közös siker érdekében”.
A MaNcs cikke ezzel a mondattal zárul: „Nem tudjuk, hogy a jövőben mi kerekedik az akadémia vasútindítási elképzeléseiből, de abban szinte biztosak lehetünk, hogy Felcsút-Alcsút állomás többet nem szerepel semmiféle menetrendben.”
Nos, így együtt valóban nem, külön-külön viszont igen. Mert ha a miniszterelnök alapítványa által fenntartott szívecsücske fociakadémia akar valamit, akkor az úgy lesz.
Nem sokat bíbelődtek, az NKH-nál augusztus 14-én megjelent a hirdetmény :
Az sajnos nem szerepel benne, hogy milyen pénzből épül meg, ki fogja fenntartani, valamint a szerelvényeket, berendezéseket és személyzetet biztosítani, de az biztos, hogy tovább épül-szépül a felcsúti álomország, ahol minden szép és jó.
Talán már csak egy magánklinika hiányzik belőle, meg egy jó magas betonkerítés köré, és élhetnének benne boldogan, míg világ a világ.
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Megkérdeztük a chatbotot, mit gondol hazánkról. Nem sok jót sajnos.
És közben a baloldalt szidják, mert tüntetni és "lázítani" akart. Tragikomikus helyzet a kalocsai kórház környékén.
Majd az állam kifizeti a hiányt, hiszen állami cég.