Bezárás

A nyomtatott Lokálnak több mint a fele kormánypropaganda és állami hirdetés

2016 nyarán indult el a napi nyomtatott ingyenes Lokál és heti változata, a Lokál extra. A kiadó Habony Árpád főtanácsadó és Győri Tibor – Orbán Viktor jogi tanácsosának – közös médiacége, a Modern Media Group. Az újság kiszorította Simicska Metropolját, ami később meg is szűnt.

Leitner Attila főszerkesztő ilyeneket nyilatkozott az induláskor, és lenti lapoldalak áttekintése után világosan kiderül, hogy Leitner úrnak elég vastag bőr van az arcán.

Akkor miben lesz más a Lokál, mint a Metropol?

Leginkább a tartalom előállításában. Mi nem MTI-hírgyűjtő újság leszünk, sokkal inkább a saját tartalmat preferáljuk. Eddig is erős szerkesztőséggel dolgoztunk, ez a jövőben még inkább így lesz. Kulcsembereket, tördelőt, vezető szerkesztőt, újságírókat, fotóst hoztunk el olyan lapoktól, mint a Blikk, a Bors, vagy a Magyar Hírlap. És nem csak bulvárral foglalkozókat, hanem szeriőz témákban is jártasakat.
Az MTI-hírek 90 százalékával már találkozott az interneten az olvasó mire másnap a kezébe kerül a lap, ezért mi a saját tartalomban, a hírhez hozzáadott értékben hiszünk. Olyan újságot szeretnénk, amit reggelente nemcsak az ingyenessége miatt keresnek az emberek. (…)

Amikor az olvasó kinyitja a lapot, akkor az első oldalakon a hazai és a nemzetközi közélet híreivel találkozik majd. (…)

Tulajdonosi elvárás, hogy felhúzzuk a piaci hirdetők számát. Ebben folyamatosan fejődünk, lépünk előre, a napilap esetében abban bízunk, hogy még jobb lesz a piaci-állami reklám aránya, az előbbi javára.

Annyira jól sikerült a hirdetéseket “eltolni” a piaci szereplők irányába, hogy az első évben közel 1 milliárdért hirdetett rajta az állam és az állami cégek, de a kvóta-kampányon és a többi agymosó állami “tájékoztatási” kampányon is szépen kaszáltak. De az is kiderült, hogy náluk nincs kézi irányítás és Habony nem szól bele a lap munkájába 🙂

2015-ben 803 millió forint bevétele volt a Modern Media Group-nak, ami közel 100%-ban állami (=közpénz) volt. Ezt kemény, megfeszített munkával 2016-ben két és félszeresére, 1 milliárd 986 millió forintra sikerült feltornázni.

Ne felejtsük a kulcsszavakat: “saját tartalom”, “hazai és nemzetközi közélet hírei”, “piaci hirdetők”.

Ez volt a szeptember 14-i Lokál Extrában (kattintva mindegyik bejön szép nagyban):

0914_1 0914_2 0914_3 0914_4 0914_5

Ez az 5 oldalt propagandát kevésnek találhatták, mert ez van a mostani, szeptember 28-i számban:

lok1 lok2 lok3 lok4 lok5 lok6 lok7 lok8

Ez már 8 oldal kormánypropaganda a 24 oldalas újságban.
Nem én mondom, hogy ez kormánypropaganda, oda van írva minden oldalra kisbetűvel.
Mutatom:

tématámogatás
“Saját tartalom”
“Piaci hirdetők”

Így néz ki a Lokál extra:

Lokál Extra 2017.09.28.
Infogram

A Fidesznek és Habonynak persze dupla WIN a Lokál: az állam tartja el az újságot, keresnek vele pénzt (kiveszik az osztalékot), a kampányidőszakban pedig napi / heti kormánypropaganda-kiadvánnyá változik.

Hol vannak az egyenlő feltételek? Mikor van arra lehetősége a kampány többi résztvevőjének, hogy ilyen tartalomban, és ilyen példányszámban eljuttassák üzeneteiket a választókhoz?

A Lokál 500.000 példányban jelenik meg.
És ez csak az egyik pillére a kormánymédiának.

Hoppá, elnézést, nem kormánymédia, hiszen a kormánynak nincs médiája, ahogy a Fidesznek sincs.
Habony Árpádnak van, Andy Vajnának van, Mészáros Lőrincnek van, Matolcsy Ádámnak van.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom