Schmidt Mária 10 legdurvább Amerika-ellenes kirohanása
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
2016 nyarán indult el a napi nyomtatott ingyenes Lokál és heti változata, a Lokál extra. A kiadó Habony Árpád főtanácsadó és Győri Tibor – Orbán Viktor jogi tanácsosának – közös médiacége, a Modern Media Group. Az újság kiszorította Simicska Metropolját, ami később meg is szűnt.
[sharedcontent slug=”cikk-kozepi-hirdetes”]
Leitner Attila főszerkesztő ilyeneket nyilatkozott az induláskor, és lenti lapoldalak áttekintése után világosan kiderül, hogy Leitner úrnak elég vastag bőr van az arcán.
Akkor miben lesz más a Lokál, mint a Metropol?
Leginkább a tartalom előállításában. Mi nem MTI-hírgyűjtő újság leszünk, sokkal inkább a saját tartalmat preferáljuk. Eddig is erős szerkesztőséggel dolgoztunk, ez a jövőben még inkább így lesz. Kulcsembereket, tördelőt, vezető szerkesztőt, újságírókat, fotóst hoztunk el olyan lapoktól, mint a Blikk, a Bors, vagy a Magyar Hírlap. És nem csak bulvárral foglalkozókat, hanem szeriőz témákban is jártasakat.
Az MTI-hírek 90 százalékával már találkozott az interneten az olvasó mire másnap a kezébe kerül a lap, ezért mi a saját tartalomban, a hírhez hozzáadott értékben hiszünk. Olyan újságot szeretnénk, amit reggelente nemcsak az ingyenessége miatt keresnek az emberek. (…)Amikor az olvasó kinyitja a lapot, akkor az első oldalakon a hazai és a nemzetközi közélet híreivel találkozik majd. (…)
Tulajdonosi elvárás, hogy felhúzzuk a piaci hirdetők számát. Ebben folyamatosan fejődünk, lépünk előre, a napilap esetében abban bízunk, hogy még jobb lesz a piaci-állami reklám aránya, az előbbi javára.
Annyira jól sikerült a hirdetéseket „eltolni” a piaci szereplők irányába, hogy az első évben közel 1 milliárdért hirdetett rajta az állam és az állami cégek, de a kvóta-kampányon és a többi agymosó állami „tájékoztatási” kampányon is szépen kaszáltak. De az is kiderült, hogy náluk nincs kézi irányítás és Habony nem szól bele a lap munkájába 🙂
2015-ben 803 millió forint bevétele volt a Modern Media Group-nak, ami közel 100%-ban állami (=közpénz) volt. Ezt kemény, megfeszített munkával 2016-ben két és félszeresére, 1 milliárd 986 millió forintra sikerült feltornázni.
Ne felejtsük a kulcsszavakat: „saját tartalom”, „hazai és nemzetközi közélet hírei”, „piaci hirdetők”.
Ez volt a szeptember 14-i Lokál Extrában (kattintva mindegyik bejön szép nagyban):
Ez az 5 oldalt propagandát kevésnek találhatták, mert ez van a mostani, szeptember 28-i számban:
Ez már 8 oldal kormánypropaganda a 24 oldalas újságban.
Nem én mondom, hogy ez kormánypropaganda, oda van írva minden oldalra kisbetűvel.
Mutatom:
„Saját tartalom”
„Piaci hirdetők”
Így néz ki a Lokál extra:
A Fidesznek és Habonynak persze dupla WIN a Lokál: az állam tartja el az újságot, keresnek vele pénzt (kiveszik az osztalékot), a kampányidőszakban pedig napi / heti kormánypropaganda-kiadvánnyá változik.
Hol vannak az egyenlő feltételek? Mikor van arra lehetősége a kampány többi résztvevőjének, hogy ilyen tartalomban, és ilyen példányszámban eljuttassák üzeneteiket a választókhoz?
A Lokál 500.000 példányban jelenik meg.
És ez csak az egyik pillére a kormánymédiának.
Hoppá, elnézést, nem kormánymédia, hiszen a kormánynak nincs médiája, ahogy a Fidesznek sincs.
Habony Árpádnak van, Andy Vajnának van, Mészáros Lőrincnek van, Matolcsy Ádámnak van.
[sharedcontent slug=”cikk-vegi-hirdetes”]
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Megkérdeztük a chatbotot, mit gondol hazánkról. Nem sok jót sajnos.
És közben a baloldalt szidják, mert tüntetni és "lázítani" akart. Tragikomikus helyzet a kalocsai kórház környékén.
Majd az állam kifizeti a hiányt, hiszen állami cég.