Bezárás

Végre a köztévé is foglalkozott Mészáros Lőrinc vagyonosodásával

Egyre szórakoztatóbb az RTL-es Híradó-forradalom, a Fidesz egyelőre csak kullog a csatorna után, ami folytatja a Mészáros Lőrinc vagyonosodását bemutató riporttal megkezdett utat, és keményen tolja a kormánykritikát. Hétvégén sem álltak le, némely riportnak már a címe felér egy hadüzenettel.

A pénteki adás kimondottan erősre sikerült, a “Lázár János leállította a budapesti fejlesztéseket, veszélyben a 3-as metró felújítása” és “Mészáros Lőrinc cége csatornázás közben több utcát tönkretett Pestszentimrén” témájú riportok közé betették, hogy a Demokratikus Koalíció szeretné megvizsgálni Orbán Viktor apjának vagyonosodását.

Ez persze botrány, nem is maradt szó nélkül.

A Miniszterelnökség már a RTL-Híradó előtt közleményt adott ki:

“A Kormány álláspontja szerint helytelen, hogy az RTL Klub bosszúhadjáratot indít azért, mert Magyarországon is adót kell fizetnie.

Az pedig egész egyszerűen elfogadhatatlan, hogy a kormánytagok családtagjain, mint például a miniszterelnök édesapján akar bosszút állni ezért. Magyarországon a kisvállalkozások is fizetnek adót, nem is egyet, hanem többfélét. Teljesen természetes, hogy egy sokmilliárdos árbevételű cégnek, mint az RTL Klubnak is adót kell fizetnie. Nekik is, ugyanúgy, mint másoknak, ki kell venniük a részüket a közteherviselésből. A reklámpiac más szereplői is kifizetik a reklámadót, mégsem indítanak bosszúhadjáratot.”

A közmédia pénteki híradója pedig kiállt a kormány mellett, még egy tévén is mutatták, hogy mikkel foglalkozik az RTL. Ahogy az M1 fogalmazott: “Mészáros Lőrinc cégeivel, és a miniszterelnök édesapjának pénzügyeivel”.

Szombaton újra nagyot ment az RTL-Híradó: volt szó a Miniszterelnökség Budai Várba való költözéséről (“Együtt-Pm: Költözzön Felcsútra a kormány“), de az igazi siker az volt, hogy kimondatták L. Simon Lászlóval, hogy a megtévesztően megfogalmazott kormányzati nyilatkozatokkal ellentétben az RTL eddig is adózott Magyarországon. Nem is keveset, tavaly például 8,9 milliárd forintot.

L. Simon is sérelmezte egyébként az Orbán Győző vagyonosodásáról szóló riportot, szerinte ugyanis ilyen témával komoly híradó nem foglalkozik.

Szombat este a köztévé is beszállt a meccsbe, de nem vette észre, hogy öngólt lőtt: 3 perces riportban foglalkoztak az RTL híradójával, és közben szépen bemutatták a Mészáros Lőrinc csodálatos meggazdagodásáról szóló riport kulcselemeit. A közös fotókat Orbán Viktorral, és az alcímet: “Hét év alatt megötszázszorozta a cége bevételét, felépített egy stadiont, több mint ezer hektár állami földet bérel és társadalmi munkában polgármester.”

Nem várt, mondhatni egészen szürreális sikert hozott tehát az RTL lázadása, végre a köztévé is foglalkozott Mészáros vagyonosodásával. Nagyon fontos médiatörténeti pillanat, hurrá!

Nem szívesen lennék a főszerkesztő helyében, mikor ez leesik nekik.

Tegnap az RTL-en megint Felcsút volt a fő téma, (“Orbán tanácsadója a Puskás Akadémia elnöke“), az összeállításban elhangzott, hogy a stadion Orbán nyaralója mellett van, Takács úr havi 650 ezret kapott, és újra előszedték Mészáros Lőrincet is. Volt még szó az ócsai lakóparkról (“Még nem telt meg a 2,5 milliárdos telep“), és arról, hogy a miskolci gettórendeletet azért hozta a fideszes városvezetés, hogy eltüntesse a DVTK-stadion mellől a szegénynegyedet (“Dühösek a lakók az önkormányzatra“). Ezekre sajnos még nem született kormányzati reagálás, de remélhetőleg majd lesz.

Az RTL pedig minden bizonnyal a következő híradós anyagokat készíti.
Nagyon várjuk a mai adást!
Mikor lesz már végre közgépezés??
Go RTL, go!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom