Schmidt Mária 10 legdurvább Amerika-ellenes kirohanása
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Mai, 50. születésnapja alkalmából a csúnyagonoszballiberálisgyarmattartó EU már szerdán felköszöntötte a Miniszterelnök Urat: bejelentették, hogy megszüntetik a 2004 óta tartó túlzottdeficit-ejárást hazánk ellen; így a már roppant unalmas elmúltnyolcévezés frissült picit, és az aktuális sikerpropagandával vegyítve megszületett a mondat, miszerint „Magyarország ma jobban teljesít, mint az elmúlt 9 évben.”
Orbán Viktor még előző hét szerdán mondta Brüsszelben újságíróknak, hogy szerinte a túlzottdeficit-eljárás alóli biztos kikerülés érdekében a költségvetési zárolások mellett „meg kell lépni”, hogy az egyszeri kiadásokat egyszeri bevételekkel kell megoldani, továbbá „bizonyos adófajtákat” meg kell emelni. Úgy fogalmazott: „ha minden igaz, mire hazaérek, már kézhez kapom az adóemelésekre vonatkozó törvényt is, amely a tranzakciós adót, a bankadót, az energiaadót és egy új reklámadó bevezetését jelentené”. És tényleg, 2 nappal később ki is pakolta az NGM a reklámadó tervezetét „2013.évi ….. törvény a túlzottdeficit-eljárás lezárása érdekében meghozandó intézkedésekről” címmel.
A munkapéldány szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja a reklám-közzétételi tevékenységéből származó adóévi nettó árbevétel. Adóköteles lenne a külföldi illetőségű szervezetek belföldi fióktelep útján végzett reklám-közzétételi tevékenysége is.
Az adó mértéke sávosan emelkedik, az 1 milliárd forint alatti részre 0 százalék, 1-5 milliárd forint között részre 1 százalék, 5-10 milliárd forint közötti részre 10 százalék, az ezt meghaladó részre 20 százalék.
A reklámközlők – a tervezet szerint – az idén július 20-áig kötelesek megállapítani és bevallani a reklámadót, továbbá két egyenlő részletben, 2013. augusztus 20-áig, illetve 2013. november 20-ig kötelesek azt megfizetni. A későbbiekben a reklámközlőknek május végéig kell az adót bevallaniuk, és július, illetve október 20-ig két részben kell megfizetniük az adóelőleget.
A számokból gyorsan lejött, hogy a 2 kereskedelmi tévé az új adó elsődleges célpontja, a Napi Gazdaság által becsült nyolcmilliárd forintos adóbevételből hatmilliárdot tőlük szedhetnek be, ezen belül is bő négymilliárdot az RTL-től, 1,7 milliárdot pedig a TV2-től. Tulajdonképpen ugyanazon okból. A múlt heti (mostanában keményen oknyomozó) Heti Válasz címlapsztorija szerint az RTL Klubot is birtokló Bertelsmann sajtókonszern „veteránjai” alkotják a Fidesz-kritikus tábort az Európai Néppártban, így egy kis büntetés igazán kijár nekik. Az eladósorban lévő, szintén német tulajdonú, veszteséges TV2-t pedig Nyerges Zsolt is szeretné megvenni, és egy új adó belengetése minden bizonnyal jelentősen lejjebb tudja verni a csatorna árát a tárgyalásokon.
Bár múlt héten arról volt szó, hogy csak a túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében lenne reklámadó, az eddig is szavahihetőségéről híres kormány Brüsszel szerdai kedvező döntésének dacára is bevezeti. Júliustól.
Giró-Szász András kormányszóvivő közölte tegnap reggel a Ma Reggelben: egyrészt az adóból befolyó 8-10 milliárdos tétel nem elenyésző, másrészt nem ördögtől való a reklámadó, ugyanis Európában 14 országban van ilyen adó. Leszögezte: a kormány nem adja fel a közteherviselésen alapuló gazdaságpolitikáját, s ennek egyik lényege, hogy a piaci szereplőknek is ki kell venni a részüket az állam fenntartásából – mondta. Hozzátette: 170 milliárd forint bevétele van a reklámból a reklámszektornak éves szinten Magyarországon.
Orbán Viktor az Inforádió Aréna című műsorában beszélt tegnap este, többek között erről is:
„A reklámadótól azért hátráltunk vissza többször is, mert attól féltünk, hogy ez a közeg (a média) majd ellenünk fordul, és akkor nem lesz korrekt velünk. Nem azt fogja eljuttatni az emberekhez, ami a valóság meg amit mondunk, és az ellenfélnek fog esetleg kedvezni. Esetleg megígérik nekik az ellenfeleink, hogy majd eltörlik a reklámadót, és akkor ők jobban fognak kinézni a tévében, mi meg rosszabbul” – fejtette ki.Szerinte azonban eljött a pillanat, amikor a nagyon nagy profitot termelő médiumoknak is szerepet kell vállalniuk a közteherviselésben. Hozzátette: azt tartja igazságosnak, ha a kisebb rádiók és televíziók nem esnek a reklámadó hatálya alá. Emlékeztetett ugyanakkor arra, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár még egyeztet az ügyben a reklámszövetséggel, és „ha esetleg olyan érveket kapunk, amelyek bebizonyítják, hogy rossz úton jár a gondolkodásunk, akkor persze mindent újra lehet gondolni, de a szándékaink elég egyértelműek”.
Lázár János, amint egyeztet, el lehet képzelni……
A miniszterelnök urat azonban szeretnénk megnyugtatni, biztos nem fog olyan előfordulni, hogy egy média nem lesz korrekt velük. A kinézetre vonatkozó félelmet nem is értem, hisz ha a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és -elemző főosztálya szerint is kormánypárti túlsúly, sőt egyeduralom van a médiákban, nem mindegy, hogy Mesterházy helyesebb fiatalabb? Ha meg sikerül megvennie Nyergesnek a TV2-t, akkor itt lesz a fideszes médiakánaán, a közmédiák + HírTV + EchoTV mellé lesz egy igazán széles tömegekhez eljutó kereskedelmi tévé is, csak el kell törölni a reklámadót („nem vált be” például, de „a kormány csökkenti a vállalkozások terheit” indoklás még jobb lenne), és kész.
Sok boldogságot!
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Megkérdeztük a chatbotot, mit gondol hazánkról. Nem sok jót sajnos.
És közben a baloldalt szidják, mert tüntetni és "lázítani" akart. Tragikomikus helyzet a kalocsai kórház környékén.
Majd az állam kifizeti a hiányt, hiszen állami cég.