Schmidt Mária 10 legdurvább Amerika-ellenes kirohanása
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
“A központi költségvetésből csak olyan szervezet részére nyújtható támogatás, vagy teljesíthető szerződés alapján kifizetés, amelynek tulajdonosi szerkezete, felépítése, valamint a támogatás felhasználására irányuló tevékenysége átlátható.” – Magyarország Alaptörvénye
„A 2012. január 1-jén fennálló szerződésekre és támogatási jogosultságokra, valamint a folyamatban lévő, szerződéskötésre vagy támogatás nyújtására irányuló eljárásokra az Alaptörvény 38. cikk (4) bekezdését és 39. cikk (1) bekezdését törvény erre irányuló rendelkezése esetén, a törvényben meghatározottak szerint kell alkalmazni.” – Magyarország Alaptörvényének átmeneti rendelkezései
Pethő András az [Origo]-nál egy remek cikksorozatban szedte össze, hogy a Közgép „trükkök százaival” titkolja a tulajdonosi szerkezetét. Ami ugye azért érdekes, mert az elmúlt másfél évben a Közgép közel 200 milliárd forintnyi közbeszerzést nyert el, a legnagyobb állami tenderektől a kisebb önkormányzati munkákig, egyszerűen mindent vittek, amit csak tudtak, és ezenkívül pedig van még egy friss, 34 milliárd forintos MFB-hitelük is.
Az NFM (ahol a politikai főtanácsadó Nyerges Attila állatorvos, Nyerges Zsolt testvére, aki éppen a Közgép elnök-vezérigazgatója) az Origo megkeresésére közölte, hogy az Alaptörvény átmeneti rendelkezése értelmében „a tulajdonosi szerkezet átláthatóságának követelménye nem vonatkozik azokra a szerződésekre, amelyeket még 2012. január 1. előtt kötöttek.„
Úgyhogy nem maradt más hátra, mint lefőzni egy jó nagy adag kávét, és megvárni a Közgép első nyertes közbeszerzését 2012-ben, és bízni abban, hogy egyik állami cég sem lesz olyan botor, hogy nyíltan megszegje az Alaptörvényt.
2012. március 28-án jött a hír, hogy –micsoda meglepetés– a Közgép és a Magyar Aszfalt alkotta konzorcium nyerte meg a NIF Zrt. közbeszerzési eljárását Győr keleti iparterületének körüljárhatóságát biztosító közutak fejlesztésére, 3 milliárd értékben.
Szegény Németh Miklós, Közgép vezérigazgatója, nem tudott mit tenni, nehéz szívvel vetette papírra ezt a mondatot: „Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. tényleges tulajdonosának minősülő természetes személy dr. Simicska Lajos.”, amely a Népszabadság birtokába jutott.
A politikai korrupció ás átláthatóság felé vezető rögös út egy jelentős állomása, hiszen feketén-fehéren kiderül azt, amit csak sejtettünk, de bizonyítani senki sem tudta:
A Közgép Simicskáé.
Innentől kezdve nincs megállás, ha offshore vagy ismeretlen tulajdonosú cég nyer állami, önkormányzati közbeszerzését, már mehet is levél az Alaptörvényre hivatkozva, hogy kérjük szépen ki is a tulajdonos.
Ha a Főnök lebukott, akkor a kisebb halak számára sincs menekülés.
Különben is:
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Megkérdeztük a chatbotot, mit gondol hazánkról. Nem sok jót sajnos.
És közben a baloldalt szidják, mert tüntetni és "lázítani" akart. Tragikomikus helyzet a kalocsai kórház környékén.
Majd az állam kifizeti a hiányt, hiszen állami cég.