Schmidt Mária 10 legdurvább Amerika-ellenes kirohanása
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Ahogy az Így írnánk mi blog remekül leírta, minden jogkövető állampolgár 27 óra 39 perc és 6 másodpercet kapott, hogy a szuper új útdíjfizetésből felkészüljön, mivel a rendelet a december 30-i Magyar Közlönyben jelent meg. És ugye mi mást is szoktak csinálni az állampolgárok, mint a Magyar Közlönyt bújni, mielőtt elindulnak szilveszterezni, hogy hazafelé jövet vajon merre is kellene majd menni, hogy ne legyen büntetés a vége.
Magyar állam új útdíjrendszert vezet be, sikersztori.
Az ingyenes útszakaszok fizetőssé tétele egy egyszerű pénzlehúzás, akik nem mentek fel autópályára, hanem az M0-ást vagy az autópályák bevezető szakaszait használták csak, azokat most lehúzzák 5000 forintra. Ők jórászt Budapesten és a környező agglomerációban laknak, és most örömmel vehetik meg a Pest megyei matricát, annak fényében, hogy az eddigi 0 forintos kiadásuk „jelentős csökken”, ahogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium írja. Nem is beszélve mondjuk a Nógrád megyeriekről, ahol például nincs egyetlen km fizetős út, de meg kell venniük a Pest megyei matricát, mert fizetőssé tették a M2-es gyorsforgalmi útnak csúfolt 2*1 sávos 2/A utat.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (!!! NEMZETI !!!) kisokosban magyarázkodik.
Mi indokolja a mostanáig díjmentes gyorsforgalmi szakaszok fizetőssé tételét?
A gyorsforgalmi hálózat közösségi forrásokból és az adófizetők adóforintjaiból épült ki. A hozzáférés azonban egyenlőtlen, a díjmentes hálózat közel fele Pest megyében található. A megyei matrica rendszer bevezetésével a sztrádákat használóknak azonos módon kell kivenniük a részüket a díjfizetésből is. Azonos közlekedési feltételek biztosítása esetén azok használati díjának is egyformának kell lennie.
Nemzetközi kitekintéssel látható, hogy Ausztriában és Szlovéniában egyáltalán nincsenek, Csehországban és Szlovákiában pedig csak rendkívül kis számban találhatók díjmentesen használható gyorsforgalmi szakaszok.
Az Európai Unió „a használó és szennyező fizet” elv egyre szélesebb körben megvalósuló érvényesítését várja el a tagállamoktól. E célt szolgálta Magyarországon az e-útdíj rendszer tavaly nyári sikeres bevezetése, és ebbe az irányba hat az e-matricás díjak fokozatos egységesítése is.
Lesz-e kedvezményes megoldás a díjassá váló gyorsforgalmi Duna-hidakra?Nem. A megyei matricák egy megye gyorsforgalmi útjaira érvényesek, a kérdéses esetekben a 10 ezer forintba kerülő két megyei matrica megvásárlása jelenthet megoldást.
A kritikák szerint az ingyenes szakaszok, főként a nagyvárosi elkerülők díjasítása miatt az autósok közlekedési káoszt, súlyos zaj- és levegőszennyezést okozva visszatérnek a belterületi utakra. Önök nem számolnak ezzel?A díjmentes szakaszok igazságosabb helyzetet teremtő megszüntetése nem vezet az autópályák elkerüléséhez. A párhuzamos ingyenes szakaszok használata súlyos időveszteséggel, és a hosszabb megtett út miatt a havi 400 forintnál jelentősen magasabb többletköltséggel jár. Éppen ezért nem kell tartani a forgalom nagyarányú és tartós átterelődésétől az agglomerációs települések és a külső kerületek útjaira.
Az M1/M7 bevezető szakaszán található bevásárlóközpontokhoz csak matricával lehet eljutni?Igen, ha azokat autópályán közelítik meg. A Pest megyei matrica használatával azonban nemcsak ezek a szakaszok, hanem a legkiterjedtebb megyei hálózat minden eleme használható lesz.
Az új útdíjrendszerben akik éves autópálya matricát vettek, de most elég nekik pár megyei matrica, azok az új rendszer nyertesei, akik pedig idáig az eddigi ingyenes, de most fizetőssé tett szakaszokat használták és kénytelenek megvenni az adott megyei matricát, azok pedig az új rendszer veszteseit.
De ugye ki ne szeretne havi két gombóc fagyi árával hozzájárulni a költségvetés egyensúlyához?
Az Origon például hosszú listában szedték össze az új rendszer hibát, furcsaságait.
Vajon a nyertesek vagy a vesztesek vannak többen?
És szerintetek a december 31-i és a január 1-i M1 Híradóban melyik csoportból sikerült választani alanyokat?
Bitadani találata, hogy Bánhidi Krisztián a nyíregyházi Móricz Zsigmond színház színésze, ennek fényében az alakítása kitűnő!
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Megkérdeztük a chatbotot, mit gondol hazánkról. Nem sok jót sajnos.
És közben a baloldalt szidják, mert tüntetni és "lázítani" akart. Tragikomikus helyzet a kalocsai kórház környékén.
Majd az állam kifizeti a hiányt, hiszen állami cég.