Vastagbőr

Ilyen ország nincs még egy!

10 millióból kampányol Józsefváros

Felkerültek a villanyoszlopokra is az önkormányzat plakátjai.

A VIII. kerületben néhány napja már kering egy reklámautó, ami a kvótanépszavazáson való részvételre (és nemmel szavazásra) buzdít, ma reggel pedig azt vettük észre, hogy a kerületi villanyoszlopokra is felkerültek az önkormányzat kis plakátjai.

Jakabfy Tamás helyi LMP-s képviselő megírta a blogján ennek a kampánynak a hátterét.

A képviselőtestület szeptember 8-i, csütörtöki ülésére Kocsis Máté benyújtott egy előterjesztést.

A helyszínen, sürgősséggel.

Az előterjesztés lényege:

„Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselőtestülete elkötelezett a népszavazás sikerében. A józsefvárosiak 2015 nyarán a II. János Pál pápa téren és a Keleti Pályaudvarnál már tapasztalták, hogy mit jelent a migránsok tömeges jelenléte, a tragikus terrortámadások pedig rávilágítottak arra, hogy milyen további veszélyeket rejthet a tömeges bevándorlás országunkra és Józsefvárosra nézve is.

A Józsefvárosi Önkormányzat eddig több 10 millió forintot biztosított a rend fenntartására az illegális bevándorlás tömeges megindulása óta és a mai napig is sok, a rend fenntartására irányuló intézkedés történik.

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testülete a józsefvárosiak biztonságának megőrzése érdekében a határozat elfogadásával egyetértését és támogatását fejezi ki a Magyar Kormány kényszerbetelepítés ellen kezdeményezett népszavazása mellett.

Bízva a népszavazás sikerében javaslom, hogy az önkormányzat 2016. évi költségvetésében bruttó 10 millió forint kerüljön elkülönítésre a kényszerbetelepítés elleni népszavazással összefüggő közérdekű tájékoztatás megvalósítására.”

A képviselőtestület természetesen megszavazta a polgármester indítványát, és Jakabfy blogbejegyzése szerint 4 nappal később, szeptember 12-én hétfőn egy bizottsági ülésen már napirenden is volt  a kerületi „tájékoztatási kampány” megvalósítására kiírt közbeszerzés eredményhirdetése.

Jakabfy szerint a 10 millió forintból a józsefvárosi önkormányzat két promóbiciklit, 50 lámpaoszlop-plakátot, és két reklámautót kért, ezekkel kampányolnak a kormány/Fidesz mellett.

Azt írja Jakabfy, hogy a közbeszerzés feltételei elég lazák voltak, a bruttó 10 millió forintos megbízáshoz az ajánlattevőknek

„csak egy darab hasonló szerződést, és 1,5 milliós referenciát kellett igazolni (sőt még igazolni sem, csak nyilatkozni, hogy van ilyen!), máskor minimum az aktuális beszerzés kétharmadát kérik, de előfordul az is, hogy a beszerzés értékénél is többet akarnak igazoltatni”

A megbízást pedig Jakabfy bejegyzése szerint az ODEX Outdoor Expert Kft. nyerte, melynek két tulajdonosa van: a luxemburgi SIMADE S.A., és az IKO Production Média Szolgáltató Kft., ami a szintén luxemburgi Opticorp S.A. kezében van.

Az IKO-médiacsoport Rákosi Tamás tulajdona, és tíz évig az RTL Klub legfontosabb műsorgyártója volt, de tavaly átcuccolt a TV2-höz.

Annak érzékeltetésére, hogy mennyi az a bruttó 10 millió (nettó 7 millió) forint, amit a józsefvárosi önkormányzat elkölt ennél a cégnél a kvótanépszavazásos kampányra, érdemes fellapozni a kerület honlapján közzétett költségvetési dokumentumokat.

2016-ban, az egész évben összesen a józsefvárosi

–  óvodákban szakmai anyagok beszerzésére 5,4 millió forint jut

– bölcsődék karbantartása 6,2 millió forintba kerül

– egészségügyi szolgálat eszközvásárlásaira 9 millió forint kerül

– önkormányzat 13 millió forintot költ lakhatással kapcsolatos ellátásokra

Az összegek aránytalansága mellett ez a komment is mindent elmond a józsefvárosi kampányról:

„a múlt héten éppen ezeket rakosgatták kosaraskocsival az EON- nal szerződésben állók nálunk, én meg azt hittem, jönnek az utcánkban a hetek óta rossz közvilágítást megjavítani …. szóvá is tettem nekik, mire az a válasz volt, hogy nem azért jöttünk ide!”

 

Előfizetőket keresünk
Támogasd a független tényfeltáró újságírást havi 1000 forinttal!

Megosztás