Vastagbőr

Ilyen ország nincs még egy!

Fideszes vasútkiherélés jó

Újabb gyöngyszemmel bővült a seggszáj-gyűjtemény, köszönjük.

Az időutazást is.
Egyik nap még 2012 március, azt hinnénk, történik valami, jutunk valahova, aztán hirtelen hopp, vissza 2010 júniusába.

Akkor indított újra a Fidesz a bezártak közül 5 mellékvonalat, elcseszett, mondhatni jelképes menetrenddel. Ezt még akkor szeptemberben kibővítették, hogy „elsősorban a diákok számára kedvezőbbek” legyenek. Most pedig, röpke másfél évvel később ORSZÁGOSAN megritkítják a vonatokat.
Napi 2900-ből megszűnik nagyjából 400. A tervekről részletesen pl. itt.

vonatok.jpg

Természetesen ez nem ugyanaz, mintha bezárták volna ezeket a vonalakat, mint az elmúltnyolcévben a gyurcsányék. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára is megmondta.

„Szó sincs vasúti vonalbezárásról, az április 15-i menetrendváltozásban összehangolják a közösségi közlekedést, kiszűrik a párhuzamosságokat, az utaslétszámhoz igazítják a járatokat, hatékonyabban használják fel a közpénzeket”

„8-8,5 százalék közötti kapacitáscsökkentés várható a vasúti menetrend április 15-i változásában.”

„A vasútra és a közútra vetítve az áprilisi változástól 8 milliárd forint megtakarítást várnak az idén, ami éves szinten 12 milliárd forint lenne.”

Most pedig jöjjön a dumagyűjtemény az ellenzéki időkből!

Főszerepben az első Orbán-kormány közlekedési minisztere.

„Fónagy János elmondta: a kormánynak alapvető tévedése, bűne, hogy liberális gazdaságfelfogásából adódóan a vasutat is csak egy vállalatként kezeli. Ennek kapcsán hangsúlyozta, hogy a közösségi közlekedés közszolgáltatás, alapvetően nem gazdaságossági, vállalati kérdés. Hozzátette: az állam nem kegyet gyakorol vidéki polgáraival, amikor működteti a postát, az iskolát és a vasutat, ez alapvető állami kötelezettség. A jelenlegi kormányt senki nem hatalmazta fel arra, hogy a vidéken élő emberek alapvető életfeltételeihez tartozó szárnyvonalakat mondvacsinált okokkal korlátozza, bezárja, tudatosan lepusztítsa – mutatott rá.”

—–

Szerinte ugyanakkor a költségvetési megszorítások miatt csökkentett forgalom nem megtakarítást eredményez, hanem többletkiadást fog okozni, így 100 milliók és milliárdok vesznek kárba a kormány kapkodása miatt.

Mint fogalmazott, a MÁV-Start még áprilisban elkészítette ütemes menetrendre vonatkozó javaslatát, amely olyan rendszert hozott volna létre, amelyben kalkulálható módon közlekednek a vonatok, és nincsenek holtidők, mert a munkaerő és az eszközök is folyamatosan dolgoznak. Ez a rendszer visszaszoktatná az embereket a vasútra – jelentette ki a politikus.”

—–

„Ez a tervezet alapvetően ellentétes Magyarország, a magyar emberek és a magyar gazdaság érdekeivel – szögezte le Fónagy János, rámutatva: a Fidesz határozottan elutasítja a 2000 kilométernyi vasútvonal megszüntetését. Mint fogalmazott, ez az intézkedés az érintett települések lakóit abban akadályozza, hogy eljussanak munkahelyükre vagy az iskolába. A honatya kitért arra is, a lépés ellentétes az európai trenddel is, ugyanis az unió országai a vasútfejlesztés mellett tették le voksukat.”

—–

„A tervezett intézkedés eredménye olyan mértékben csonkíthatja vasúti személyközlekedést, mely már megkérdőjelezi az egész magyarországi rendszer fenntarthatóságát – közölte a Fidesz képviselője.

Fónagy János hangoztatta, hogy a vasút fejlesztése alapvető gazdasági érdek, és ahogy Nyugat-Európában tették, Magyarországon is fel kellene ismerni a vasút gazdaságfejlesztési lehetőségét. „

—–

„A fideszes szakpolitikus szerint a nyilvánosságra került adatok „kegyelemdöfést jelentenek a vidéki embereknek és a magyar gazdaságnak”.”

„Azzal, hogy a jelenlegi magyar kormány nem építi, hanem leépíti a vasútvonalakat, a meglévő lemaradásunkat tovább növeli – jegyezte meg Fónagy János.”

—–

„Fónagy János arra is felhívta a figyelmet, hogy a vidéki vasútvonalak bezárása nem takarít meg költségeket, hanem többletkiadásokat jelent, ráadásul a kormány komoly károkat okoz, és a vidéken élő százezrek, milliók életét nehezíti meg.”

„Ellenkezőjét teszik, ami Európában zajlik, nem tönkretenni, hanem fejleszteni kell a vasútvonalakat – jegyezte meg a képviselő.”

—–

„Kiélezett konfliktushoz vezethet a költségvetési törvényben előirányzott és a vasút átszervezésére vonatkozó koncepciónak a vidéki emberek mindennapjaira és a foglalkoztatásra gyakorolt káros hatása – szögezte le a politikus.”

fonagy.jpg

Megosztás