Schmidt Mária 10 legdurvább Amerika-ellenes kirohanása
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Hétfőn indul a sufnituning hungarikum magyar eútdíjrendszer, mivel ugye velünk senki sem szórakozhat, hogy visszalép a megnyer közbeszerzéstől …
„Három különböző megoldást ötvöz a kiépítés alatt lévő e-útdíj-rendszer, és így az eredetileg tervezett 42 milliárd forintnak kevesebb mint a felébe fog kerülni.” – mondta az Oorigo-nak Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára. Arra a kérdésre, hogy ha 20 milliárdból kihozható a tehergépjárművek használatarányos útdíjfizetését és az ellenőrzést kiszolgálni képes rendszer, akkor eredetileg miért 42 milliárdot szánt rá a kormány, az államtitkár azt válaszolta: „mindenkinek kötődött a gondolkodása a drágább rendszerekhez, de a szükségből végül sikerült erényt kovácsolni.„
Tegnap élesítették a regisztráció lehetőségét az eútdíj honlapján, így hétfő reggelig kellene a 280 ezer magyar tehergépkocsinak beregisztrálni, hogy bekerüljenek az útdíjrendszerének adatbázisába.
Aki nem regisztrálja a tehergépkocsiját, annak jegyet kell vásárolnia arra az útra, amelyiken közlekedni szándékozik. Amúgy az „eútdíjban” az „e” betű „elektronikusat” jelent, és pont az a lényege, hogy a megtett út szerint történjen a fizetés, amit egy fedélzeti ezsköz mér.
A honlapon azonban nyoma sincs a jegyértékesítő helyeknek, így több tízezer kamionos számára biztos nagyon jól fog indulni a következő hét.
A külföldi kamionoknak az országhatáron kell majd jegyet venni, de az automatákat még ki sem szállították. A gépkocsivezetőknek be kell vinniük a terminálba a járművök adatait és az útvonalat, amerre mennek, ezzel biztosan elpepecselnek pár percet. Amennyi kamion lépi át a határt 1 nap, biztos nagyon gördülékenyen fog menni a jegyvásárlás …
Tegyük fel, hogy jogkövető, becsületes török kamionsofőr vagyok, és szeretnék regisztrálni, útdíjat kalkulálni és online fizetni, hogy ne kelljen jegyvásárással pöcsölni a határon.
Megnyitom a www.hu-go.hu oldalt és ….
Magyar nyelven:
Angol nyelven:
Azt ígérték, hogy az oldal 7 nyelven lesz elérhető. Ebből jelenleg csak az angol és a német nyelv van fent.
Azonban angol/német nyelven nem lehet regisztrálni.
Nincs lehetsőég útdíjkalkulására.
Nincs térkép sem.
A „help” a regisztrációval kapcsolatban:
„When can I register?
Registration is available from 20 June 2013 on the website www.hu-go.hu and in the customer service offices of SMMC Ltd. It is worth performing the registration as soon as possible in order to become acquainted with the system soon and to be able to use it faster and simpler.”
Aha, köszi!
Török kamionos vagyok, és alig várom, hogy a Balkánt magam mögött hagyva Ausztriába érjek …
Magyar nyelven is roppant felhasználóbarát az oldal, a „Térkép” menüpont két dolgot takar: egy térképet jpg formátumban és egy letölthetőt pdf-ben.
Interaktivátás? 2013-ban? Google Maps? Oh, please …
A magyar fuvarozók sokallják a kilometerenként fizetendő 18-130 forintot ami jelentős áremelést okozhat. A nemrég akormánnyal különmegállapodást kötött Waberer fuvarozási vállalatnak például évente négy milliárdos pluszkiadás az eútdíj. Nyilván nem hárítják tovább …
Egy névtelenséget kérő kamionos azt írta a delmagyar.hu-nak, hogy „amíg a Bordányon, Üllésen át vezető 5427-es úton a fuvaros útdíj fizetése nélkül jut el Kiskunhalasig, addig a HU-GO által javasolt úton irányonként 2273 forintot gombolnak le egy háromtengelyes régebbi 11 tonnás teherautó sofőrjéről. Viszont az útdíjfizetést nem csak Kiskunhalas felé lehet elkerülni. Szegedről Békéscsabára nemcsak a 47-esen, hanem falvakon át, Tótkomlós felé is el lehet jutni. Hiába lassabb az alsóbbrendű utakon közlekedni: a Google térképe szerint alig 40 perces többlettel Szeged és Békéscsaba között oda-vissza egyetlen úttal is 4600 forint a megtakarítás, ami órabérben sem rossz pénz.„
Amúgy Csongrád megyébe nem is telepítettek ellenörző kaput …
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Megkérdeztük a chatbotot, mit gondol hazánkról. Nem sok jót sajnos.
És közben a baloldalt szidják, mert tüntetni és "lázítani" akart. Tragikomikus helyzet a kalocsai kórház környékén.
Majd az állam kifizeti a hiányt, hiszen állami cég.