Kilátó épülhet a hódmezővásárhelyi körhíd közepén

A kopáncsi körhíd látványterve. (forrás: NIF, vasarhely24.com)
A kopáncsi körhíd látványterve. (forrás: NIF, vasarhely24.com)

 

A képviselőtestület pénteken döntött arról, hogy csináltat erről egy látványtervet.

 

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Részletek, támogatási lehetőségek itt

 

Tavaly november végén tették le a 47. sz. főút hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának alapkövét.

“Az óriás projekt keretében egy 13,4 kilométer hosszú, kétszer egysávos – adott esetben kétszer kétsávosra bővíthető – új nyomvonalú út épül rajta két körforgalmi csomóponttal, egy vasúti felül- és egy kerékpáros aluljáróval, valamint Kopáncsnál egy harminc méter sugarú, a vasutat és a közutat különszintben keresztező körhíddal – tájékoztatott a konkrét számadatokról immáron Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Utóbbiról elmondta, ilyen csomópont Magyarországon egyedül Budaörsnél van, a Csongrád megyei azonban ennél is nagyobb lesz.” – Vásárhely24.com

Most a Délmagyar számolt be róla, hogy a hódmezővásárhelyi képviselőtestület egy kilátót szeretne a körhíd közepére. Bár azt még nem tudják, hogy nézne ki és miként lehetne majd megközelíteni, de úgy döntöttek, csináltatnak róla egy tervet, mert szerintük jó ötlet, a város kapuja lehetne.

Részlet a képviselőtestület pénteki ülésére készült polgármesteri előterjesztésből:

“Hódmezővásárhelyre a legtöbben az autópálya közelsége miatt Szeged felől érkeznek, ezért célszerű lenne egy kilátót létesíteni, amely ikonikus épülete lehetne Hódmezővásárhelynek. A kilátót az Északi elkerülő út vég csomópontjában (Kopáncs) érdemes megépíteni, ami városkapu szerepet is betölthetne. Az építmény helye a létesülő külön szintű körforgalom közepén lenne, hangsúlyozva annak egyediségét.

A fentiek alapján javaslom egy tanulmányterv készítését a kilátó kialakítására, amelynek célja az épület építészeti látványának elkészítése, a statikai szerkezet elméleti vázának megtervezése. A tervezők feladata a kilátó megközelíthetőségének biztosítását szolgáló út és parkoló rendszer kidolgozása oly módon, hogy az csatlakozzon a 47. sz. főút kialakítandó csomópontjához.”

A körhíd látványterve alapján nem lesz egyszerű feladat kilátót építeni rá, szurkolunk!

kopancsikorhidlatvanyterv2

 

 

tetszett_a_cikk3

 

  • http://fedor.blog.hu/ Kvasztics Fedor

    “ilyen csomópont Magyarországon egyedül Budaörsnél van, a Csongrád megyei azonban ennél is nagyobb lesz”

    Hiszen nyilván nagyobb a forgalom Hódmezővárhelyen, mint Budaörsön ahol az említett felüljáró az ország legforgalmasabb autópályaszakasza fölött, egy rakás nagyáruház és az egyik legnagyobb agglomerációs város mellett található…

  • Álcás

    Igen! Már minden rendben, mindenki kösz’ jól van. Már csak ez hiányzik. De nagyon.

  • Greg

    Ismét egy agyrém a vásárhelyi képviselő testület zsírosparasztjaitól. A tramtrain befuccsolt. Legyen helyette kilátó a 47-es út fölött. És vajon mit látnának az érdeklődők? https://uploads.disquscdn.com/images/5b2d56caba5fe25e454db10c48f1f966db1675174c491201964d7f3551c76fbd.jpg

    • http://anothernonight.blog.hu no-night

      Jó hogy mondod a tramtraint… annak és a szintén a süllyesztő szélére került belgrádi csodavasútnak a fényében különösen tragikomikus a TGV a látványterven. Dehát drága Jánosunk álmait ismerve ezen nem is lehet annyira meglepődni…

      Viszont nemcsak az a jó kérdés, hogy mit tudnának a kilátóból látni a ‘zemberek, hanem hogy mivel jutnak oda? Valahogy nem tudom eldönteni, hogy buszmegállót vagy parkolót problémásabb oda építeni. Vagy miért vagyon ilyen kisstílű, hiszen az ilyen ojjektumok saját vasúti megállót is érdemelnek?!…

    • Umann Tamás

      Például Arrogán Antilop közeledő helikopterét.

  • Ism.

    Eddigi munkásságukból kiindulva, csak le kell tarolni a vízpartot, és a térkövek között jól mutat majd a kilátó, természetesen lifttel

  • Tamás Nagy

    Még jó hogy nem egy szélerőművet építenek oda vagy paks egyik blokkját. Csak ne hogy elolvassák amit írtam még komolyan megfontolják. De egy tábla is megtenné hogy ha paraszt ide kanyarodsz akkor ide kész ebbe a városba ezen az úton. Az m0-nál pár ilyen táblát kihagytak

    Vagy véletlen az éj leple alatt építenek oda egy várost