Vastagbőr

Ilyen ország nincs még egy!

Budapest másként pályázik az olimpiára, mint a konkurens városok

Például velük ellentétben mi direkt nem adtunk le még logót.

 

banner2_mozgo_2
Szerencsére az hamar kiderült, hogy nem a Windows-háttérképre hajazó alkotás a valódi logója Budapest olimpiai pályázatának. Nem sokkal postunk megjelenése után telefonon és közleményben arról tájékoztatott minket Rózsa Iván, a Budapest2024 Nonprofit Zrt. kommunikációs igazgatója, hogy még nincs meg a végleges logó.

Ugyanis a MOB és a Design Terminal közös tervpályázatán még nem született eredmény. 180 pályamunka érkezett be, ezek közül 6 került kiválasztásra, és várhatóan majd pár héten belül jelentik be, hogy melyiket ítélte legjobbnak a zsűri.

zsuri

Kérdéseinkre, hogy nem érzik-e furcsának, hogy rajtunk kívül minden pályázó, tehát Los Angeles, Párizs és Róma is leadta a logótervét február 17-ig, az első körös pályázati anyag leadásával egyidőben, Rózsa azt válaszolta, hogy nem. Nem, mert elmondása szerint a logó leadására nincs határidő, tehát nem sürgeti senki és semmi Budapestet.

Arra a kérdésre, hogy szerinte ez nem fog-e hátrányt jelenteni, hisz a konkurens városok már nagyban kampányolnak a logójukkal, (főleg Párizs tolja nagyon, pl. a Diadalívre is rávetítették a logót, és politikusok, sportolók tömege fotózkodik a makettes és molinós változatával), nos, erre a kérdésre Rózsa Iván azt válaszolta, hogy egyáltalán nem érzik ezt hátránynak, és Budapest direkt másként kampányol, mint a többiek. Máshol és máshogy fog megjelenni, mert nem gondolja, hogy ugyanazt kéne tennie, mint a többieknek.

Nos, Budapest valóban elég unortodox módon kampányol. Mondhatni alig.
Mintha igazából nem is akarná megnyerni az olimpiarendezés jogát, csak az országnak 20-30 milliárd forintba kerülő pályázás lenne a lényeg.

A pályázó városok internetes megjelenése jól mutatja, melyikük mennyire gondolja komolyan.

Los Angeles2024 Twitter-fiókja.
Párizs2024 Twitter-fiókja.
Róma2024 Twitter-fiókja.
Budapest2024-nek nincs Twitter-fiókja.

LosAngeles2024 Facebook-oldala.
Párizs2024 Facebook-oldala.
Róma2024 Facebook-oldala.
Budapest2024 Facebook-oldala:

bp2024fb

LosAngeles2024 honlapja.
Párizs2024 honlapja.
Róma2024 honlapja.
Budapest2024 honlapja, amire feltöltötték a pályázatot:

bp2024honlap

És egy másik honlap, ami a Budapest2024-Facebookról érhető el:

magyarolimpia.hu

Természetesen csak magyar nyelven.

magyarolimpia

 

A siker garantált.

A Budapest 2024 Zrt. kommunikációs igazgatójának neve egyébként onnan lehet ismerős, hogy Rózsa Iván az Origo-botrány idején a Telekom kommunikációs igazgatója volt, és azt nyilatkozta, hogy „Ahhoz, hogy ebből ekkora ügy lehessen, több érdekcsoportnak a „segítsége” is kellett, amelyek akár az Origo, akár a Magyar Telekom lejáratásában, akár saját pozícióik megerősítésében érdekeltek.”

 

Támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal!
Szemmel tartják, mire megy el az adód.

Megosztás