Vastagbőr

Ilyen ország nincs még egy!

Már nincs hírértéke, de Hoffmann Rózsa megint hazudott

Hoffmann Rózsa megtartotta a kommunikációs panelben előírt egy darab sajtótájékoztatót a tankönyvkiadás államosításáról

158 mélysötét másodperc, páratlan élmény.

A kevesebb választék olcsóbbságot is eredményez” és ehhez hasonló aranyköpések, de ha valaki tudja, hogy a kevesebb választék hogy vonzza maga után az alacsonyabb árakat, akkor az Hoffmann „MSZMP” Rózsa..

Az MTI-nek kiadott egy hosszabb közleményt, ahol ezt nyilatkozta:
A két tankönyv nem kettőt jelent, hanem sokkal többet, hiszen a törvény tantárgyanként, modulonként, iskolatípusonként, illetve az iskolák saját jóváhagyott kerettanterveiként korlátozta kettőre a tankönyvek számát. Így lehet, hogy például magyar irodalomban nyolcadik osztályban összességében nem a jelenlegi ötféle, hanem akár tízféle tankönyv lesz.

Most két eset lehetséges, vagy Hoffmann Rózsa nem ismeri a saját törvényét, vagy hazudik.
Nem tudom melyik a rosszabb  
Ugyanis a törvényben ez szerepel:

„(4) A tankönyvjegyzék – ide nem értve a szótárt, a szöveggyűjteményt, a feladatgyűjteményt, az atlaszt, a kislexikont, a munkafüzetet, a digitális tananyagot és a nevelési-oktatási program részét alkotó információhordozót, feladathordozót –
a) bármely évfolyam bármely tantárgya vonatkozásában a Nat szerint jóváhagyott kerettantervi tantárgyanként
b) szakképzési tankönyv esetén szakképzési kerettantervi tantárgyanként, modulonként, témakörönként legfeljebb kettő tankönyvet tartalmazhat.

Ott van benne, NAT kerettanterv tantárgyaiban legfeljebb kettő tankönyv. 
Tényleg azt hiszi, mindenki ostoba hülye? Nem magából kellene kiindulnia.

A kormany.hu-ra pedig kiraktak egy kis összefoglalót:

Az eddigi rendszer sajátosságai:
·    több mint 4000, nem azonos színvonalú és minőségű tankkönyv;
·    a pedagógus döntötte el, hogy miből tanított, vagyis eddig sem a szülő választott, hanem az iskola a szülők véleményezése után;
·    gyakran a piaci szereplők üzleti céljai határozták meg a tankönyvválasztást;
·    a szülők kiszolgáltatottak voltak az „ahány tanár, annyi tankönyv” szokás miatt;
·    a tankönyvek „szabályozták” a tananyagot, és sok esetben nem a tananyag a tankönyvet.


Az új rendszerben:

·    Ezzel az intézkedéssel a kormány a családok oldalán áll, nem pedig a profit oldalán: a tőkével és a piaccal szemben a gyerekek és a szülők érdekeit helyezi előtérbe;
·    Megmarad a tankönyvjóváhagyás rendszere, megmarad a tankönyvjegyzék; 
·    Megmarad az árkorlátozás intézménye, amely azt a célt szolgálja, hogy a tankönyvárak valóban csökkenjenek;
·    Nagyobb lesz az állami felelősség és szerepvállalás a köznevelési rendszer irányításában, kontrolljában, beleértve az egész tankönyvhelyzetet is;
·    Azonos színvonalú, magas minőségű oktatást segítő tankönyvkiadási rendszer alakul ki;
·    A Kormány a családok mellé állt azzal, hogy a következő 7 évben az általános iskolában ingyenessé tette a tankkönyvet, csökkentette a rájuk nehezedő anyagi terheket, ami független a piactól;
·    Kevesebb, de jó minőségű tankönyv;
·    Megszűnik a szülők kiszolgáltatottsága;
·    Biztosított az átállás lehetősége a tartós tankönyvekre, amelyek további megtakarításokat jelentenek, hiszen ezek többnyire az iskolák tulajdonát fogják képezni, a gyerekek ezeket kikölcsönzik;
·    Az államilag irányított, garantált és kontrollált tankönyvellátás lehetővé teszi, hogy ne legyen olyan nehéz az iskolatáska, amiről évtizedek óta minden szeptemberben joggal panaszkodnak szülők és gyerekek.

A legutolsó pont csodálatos, ha állami tankönyvek lesznek, akkor könnyebb lesz az iskolatáska. 
Lehet már tankönyvekre sem lesz szükség, majd rajzolgatnak felhőcskét meg napocskát a gyerekek, az szalag mellé az is elég lesz. 

A többi kormánypárti képviselőnek még ennyi fogalma sem volt az államosításról, azt sem tudták, hogy mit szavazzanak meg. 
De ez nem csorbítja az országgyűlés tekintélyét, ugye Kövér házelnök úr?

A HVG videója:

Megosztás