Vastagbőr

Ilyen ország nincs még egy!

Sikertörténet

Kedden, az államosítás 5. munkanapján a Hoffmann Rózsa diadalmas jelentette be, hogy „sikertörténet volt az iskolák állami fenntartásba vétele, minden menetrend szerint zajlott„. Ezt azzal támasztotta alá, hogy a tanárok megkapták a fizetésüket és az átállásból a pedagógusok és a diákok „úgyszólván semmit nem érzékeltek”.

Sikertörténet, sikertörténet mindenütt …

(Egyre több média ad hangot a boldog, frissen államosított dolgozók sikertörténeteinek, a legfrissebb sikerekről például ebben az Indexes cikkben is olvashatunk.)
Szemezgettünk a sikertörténetekből:

„Az egyik legtöbb kérdést felvető probléma, hogy január elsejétől nincs érvényes munkaköri leírásom, vagyis nem vagyok tisztában a hatáskörömmel, azt sem tudom, hogy nyilatkozhatok-e a sajtónak. Ennek értelmében január elsejétől nem is igazgatóként, hanem intézményvezetőként dolgozom, ám, hogy ez mit takar, azt még nem tudom. Egy kollégánk megvette a buszbérletét. Korábban ezt aláírtam, és a pénztár kifizette neki. Most az ilyen igényeket minden hónap tizedikéig kell összegyűjteni, és a tankerületnek továbbítani. Csakhogy egy kis keresetű tanár számára ez a késlekedés gondot fog jelenteni hónap végén. Mindennap van valami, amit alá kell írni, de nem tudjuk, hogy megtehetjük-e.” – nyilatkozta egy iskolaigazgató.

A tankerületi vezetők naponta több kérdést is kapnak az intézményvezetőktől, ám erre többnyire nem tudják a választ. Ők is felhívják a feletteseiket, és az eredménnyel egy-két napon belül visszatelefonálnak az intézményvezetőknek. Valóban nincs káosz az oktatásban, de azért nincs, mert az iskolaigazgatók mindent ugyanúgy csinálnak, ahogy eddig. Csakhogy ez már nem jogszerű, ezért a döntéseik miatt elvileg felelősségre vonhatók. Az esélye megvan, hogy mindenkit sakkban tartsanak. A korábbi igazgatók ma már nem dönthetnek például a beszerzésekről egyelőre egy bizonyos értékhatár felett sem. Ha tehát a tanárok dolgozatot akarnak fénymásolni, az igazgató nem adhat engedélyt másolópapír vásárlására.” – Somogyi László, az Oktatási Vezetők Szakszervezetének elnöke

Jött az egyik tanár kolléga, hogy szeretne bérelőleget, egy másik szabadságra akart volna menni, mondtam neki, hogy most vársz egy kicsit. A szabadságok ügyében a tankerületi igazgatóhoz kellene fordulnia, azonban oda hiába megy, mert nagy a zűrzavar. Szerencsétlen, ő is csak most kezdte a munkát, megértem, ha nem tudja, mit kellene csinálni” – iskolaigazgató

Az iskolában megy tovább az élet, elfogy a vécépapír vagy a kréta, el kellene vinni a postára feladni egy-két hivatalos levelet, a költségek már a KIK-hez tartoznak, ők viszont nem tudnak pénzt adni.  De egyelőre arra sem tud válaszolni, kinek is kellene elkészítenie a dolgozók adóigazolását, vagy kinek kellene jóváhagynia az adó-visszatérítési kérvényeket” – iskolaigazgató

A Szilágyi Erzsébet Gimnázium 49 tanára nyílt levelet írt és petíciót készített:

„Január 1-jétől az addig önkormányzati tulajdonban lévő és önkormányzati irányítású iskolák a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KIK) fennhatósága alá kerültek. A KIK alá rendelt és az iskolákat irányítani hivatott tankerületek hivatali szervezete nem épült ki, sok helyen a tankerületi igazgató egymagában – infrastruktúra és munkatársak nélkül – próbál megküzdeni a feladatával, nem készültek el a működési szabályzatok, nincsenek kialakítva a feladat- és hatáskörök, a felmerülő problémákat nem tudják megoldani, a kérdésekre nem tudnak válaszolni.

A tankerülethez tartozó összes iskolát egyetlen, helyismerettel nem rendelkező, egy távoli központból jelentésbekérésekkel irányítani próbáló tankerületi igazgató jogosult vezetni.

Míg az iskola mint intézmény a KIK-hez tartozik, az épület önkormányzati működtetésű maradt – tehát egy abszurd társbérlet lett az iskolából.

Az iskolák igazgatóit, akik eddig intézményeiket felelősséggel és hozzáértéssel vezették, megfosztották munkáltatói és gazdálkodási jogosítványaiktól, a központi akarat végrehajtó bábjaivá degradálták őket. Nincs lehetőségük még arra sem, hogy váratlanul adódó helyzetekben felelősséggel, megfelelő jogosítványok birtokában járhassanak el. Naponta alázzák meg őket újabb és újabb jelentések, listák és kimutatások bekérésével, teljesíthetetlen határidőkkel. Mindez a tanév kellős közepén, a félévzárás időszakában.

A kormányzat nem mérte fel erejét és lehetőségeit, de jure végrehajtotta, ám de facto nem képes végrehajtani az állami irányítás alá vételt. A régi struktúrát fölszámolták, az új még nem létezik. A helyzet irracionális.”

A múltkori posztunk után érkezett olvasói levél:

Államosítás: egy olyan intézmény HR-ese vagyok, ahol a pedagógus létszám 100 fő fölötti, a technikai létszám 35 

1./ Adatbázis felépíttetése (tök ingyen)

November eleje: Az Oktatási Hivataltól jön egy Körlevél, márpedig minden pedagógust azonnal beviszel a töküres rendszerembe, de pontosan,  mert mi ebből fogunk élni.
Határidő: 1 Hónap
A kérdésünkre, hogy mikor, amikor több napra lezárják a tökéletlen rendszerüket és nem tudunk dolgozni, a válasz: azért van az éjszaka!!
(Természetesen a napi munka mellett, túlóra fizetés nélkül INGYEN!!)

2.Adatbázis felépíttetése: (tök ingyen)

– November 29.: MÁK
Össznépi, 3 órás „tanfolyamon” lenyomják az összes gazdasági, személyzetis dolgozónak, hogy a MÁK KIR3-as programját használjuk ezután a számfejtésekre, ha nem vagyunk képesek rá, hogy ezt MOST megtanuljuk, akkor  a jelenlévők a felelősök. (Írásos anyag= a program súgója). A MÁK-nak mi púp vagyunk a hátukon, nem is titkolják, és telefonon senki sem elérhető!! Ide csak a Pedagógusokat kellett felvinni.
Határidő 2012.január 07.
Az összes dolgozó adatának a feldolgozására (ha 1997-ben lépett be az intézménybe, akkor is kell az összes előző munkahelyének adata, mert a program csak ezután sorolja be a bértáblába, és ad neki fizetést, javítani nem lehet!!!

3. Adatbázis felépíttetése (tök ingyen)

– december 10-ig a KIK-nek olyan 20 oldalas kimutatás kellett készíteni, hogy több napig dolgoztunk rajta, a körlevélben csupa kérés és Határidő!
Vagyis: építs fel az adatbázisomat, mert ha nem, baj lesz, akkor is, hogyha már tudod, hogy mint HR-es nem hozzám fogsz tartozni, nekem nem kellesz, a munkádat pedig az Önkormányzat fizeti helyettem! Köszi!!

4. Adatbázis felépíttetése: (tök ingyen és feleslegesen)
– december 15-ig az összes technikai dolgozó marad az Önkormányzatnál (majd „kiszervezik” őket valakik), az összes létező személyi iratát elviszik, sosem látjuk többé, állítólag a MÁK-nak kell, na de mire támaszkodunk a számfejtésükkor? Határidő: 3 munkanap!!!
Mindent fénymásolunk, én  napokig, és több emberes munka.
Semmi nem számít, sem az időd, sem a napi munkád, Te sem!
Ja, még egy Körlevél, írd alá de azonnal hogy átveszünk, (csoportos áthelyezés) mert ha nem, nem lesz munkahelyed! Ja, hogy még MI sem létezünk, csak 2013,01.01-től? Ugyan már, nem muszáj most (december 10-ig) aláírnod, legfeljebb tényleg nem lesz munkahelyed, nekünk úgysem hiányzol!!

A MÁK december 17-én kidob a KIR3-rendszeréből (ide mennek a pedagógusok), mert országos számfejtésbe kezd. Amíg be nem fejezi, be sem enged lépni, hogy tölthessük (a töküres rendszerükbe) az adatokat, hogy legalább januárban legyen fizetésük a kollégáknak.

1 ember teljes felvitele: 20 perc a gyakorlottabbaknak, de mi van azzal, akinek 300 embere van!!! (határidő ismétlem: 2013.01.07.)

Tehát tök ingyen, de most már otthon illegálisan, laptopon nyomjuk, a család segít, az ünnepek elvégre erre valók!! 

2012.december 19:
Infó jön, valaki azt hallotta, hogy a pedagógusok összes anyagát is elviszik, reggel 6-tól irány a fénymásoló, mindent le kelle másolni, ha hiteles adatok alapján akarsz számfejtetni a MÁK-kal. (Létszám: 100 fő fölött)” 

Ezt meg most olvastam, ez a legjobb:
„Ma kaptam 2 db kockás füzetet. Az utasítás alapján ebbe a két füzetbe kell beleírnunk a két db hálózati nyomtatónk használatakor a dátumot, a nyomtatás/fénymásolás tárgyát, az oldalszámot, a nevünket. Hónap végén a GAMESZ ezen füzetek alapján el fog számolni a KLIK-kel, hogy a 27 oldalnyi dolgozat nyomtatást fizessék ki nekik…
Ja, és felíratták a lapszámláló állását, innentől kezdve minden hónap elején le kell jelenteni, és ha nem egyezik a kockás füzet adataival (mert egy galád tanár elfelejtette felírni, hogy másolt 2 db gyakorló feladatot), akkor jaj lesz valakinek… hogy kinek, azt még nem tudom. És mindezt a 21. században. Nem tudom, hogy sírjak, vagy röhögjek, egyelőre egyszerre csinálom a kettőt.”

Megosztás