Vastagbőr

Ilyen ország nincs még egy!

Nem engedjük bezárni a nyugdíjasokat a saját településeikre!

A Lehet Más a Politikai végtelenül aljas és sunyi támadást intézett a 65 éven felüli magyar lakosok ellen, de a Kereszténydemokrata Néppárt nem enged, nem hátrál egy tapodtat sem! Csak a testükön át!

Szóval ezek a nyikhaj ördögbotosok azt a hallatlanul felháborító módosító indítványt nyújtották be a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslathoz, amely szerint … és most kapaszkodjunk meg … az utazási kedvezmények összege csak maximum 90 százalék lehetne!

Aztakurva, ezek durvábbak mint a szadesz!
Maximum 90%-os kedvezmény?!

Gyors megtippeltük Laspalmasszal, melyik párt csapja le a magas labdát, én mondjuk DK-ra tippeltem, Avas Feri sírós nyugdíjasvédő-táncát megnéztem volna, de elsőként a KDNP látta meg remek lehetőséget, de feltehetően a többi párt sem fog lemaradni a Nyugdíjasok Elleni Aljas Támadás Elhárításában.
Spaller Endre KDNP-s képviselő szerintizzanak a telefonvonalak”, hogy a kormány támogatja-e az LMP-s indítványt„, ami azért elég kérdőjeles, hiszen ismeri valaki ennek a 0%-os párt telefonszámait?

Spaller szerint „a nyugdíjasok képviselik azt a társadalmi réteget, akik bevásárlásaikhoz, illetve egészségügyi okokból maximálisan kihasználják ezt a lehetőséget. Ha ezt megszüntetnék, vagy csökkentenék, bezárnák őket saját településükre. Szociális szempontból sem támogatható az indítvány. Ebben a kérdésen nincs és nem lehet kompromisszum, és a kabinetnek szintén az az álláspontja, hogy a nyugdíjasok ingyenes utazási lehetőségét meg kell őrizni.

Az ingyenes, korlátlan utazás helyett meg kellene vennie a 65 éven felüli nyugdíjasoknak Budapesten a 32 forintos vonaljegyet, vagy a 980 forintos havibérletet, vidéken meg a kb. 10-20 forintos jegyet. Micsoda nemzetellenes és nyugdíjasellenes ez az LMP, őrület! Ezek biztos nem vesznek karácsonyi ajándékot még a saját nagyszüleiknek sem!

Ne zárjuk gettóba a nyugdíjasokat!
Ingyenes utazás = szabadság!
90%-os utazási kedvezmény = gettó!

Spaller Endre azzal már sajnos nem dicsekedett el, hogy ő maga is benyújtott egy módosító javaslatot, melynek elfogadása ultraliberális piacosítást rendelhetne el a kormány a közösségi buszközlekedésben, mely szerint a magán busztársaságok „nem tarthatnának igényt ellenben semmilyen veszteség-kiegyenlítésre vagy fogyasztói árkiegészítésre (amit a közszolgáltatók a diák, nyugdíjas, mozgáskorlátozott utasok után kapnak). Tehát (…) maguk dönthetnék el, hogy utasaiknak milyen elv szerint adnának kedvezményt a jegy árából – ha egyáltalán adnának bárkinek is ilyet.” (T/6044/6-os)

Nem tudom mit fog szólni Marika néni, ha egy szürke hétfő reggelen a megszokott sárga helyközi Volánbusz helyett megáll előtte a XYZ magánbusztársaság  járműve, és Marika néni hiába mutatja a személyi igazolványát, a sofőrt ez nem izgatja fel túlságosan, csak ha kicsengeti a teljes árú jegyet …

Spaller képviselő kétségkívül a nap embere, egyrészt a legsunyibb demagógiával védi a nyugdíjasokat, másrészt meg ő maga liberalizálná a legdurvábban a közösségi buszközlekedést.
Csillagos ötös, Spaller úr. (Spaller azon hármak egyike, akiket le tudtak győzni egyéniben 2010-ben …)

Spaller Endre amúgy szociológusként végzett az ELTE-n, így mindent tud a közösségi közlekedésről, ez gondolom teljesen evidens, ezeknek minden terület ott van a kisujjukban!

Most már csak az a kérdés motoszkál bennem, hogy a kétharmadból Spaller a legolcsóbb, akit meg lehet venni egy jófajta módosítóra, vagy melyik oligarcha szeretné megszerezni magának a buszközlekedés piacát, hogy Szociológus Endre ennyire teper?

A véleményem már régóta ismert ebben a témában, még mindig ez az egyetlen ország az Európai Unióban, ahol csak úgy, kor alapján ingyen lehet utazni, sőt, ez vonatkozik, minden 65 évnél idősebb EU-s állampolgárra + a svájci idősekre is.

Talán azt még Spaller úr is megérti, hogyha beszáll egy taxiba, akkor nem fogja ingyen elvinni, mert ingyen utazás nincs.
Az állam viszont csak részben téríti meg a Volán/MÁV/BKV részére az ingyenes vagy kedvezményes utazások ellenértékét, de még ez az összes is nagy terhet ró a költségvetésre. Így ez egy olyan szociális juttatás, ami jelenleg a közlekedési társaságok veszteségében található meg.

Nem véletlen, hogy a helyi volántársaságok brutális költségcsökkentésbe kezdetek, ami durva járatritkítást jelent (Salgótarján, Székesfehérvár, Eger, Miskolc, Nyíregyháza), amit sajnos nem Spaller úr fog megszívni, hanem nagyrészt a helyi fizető utasok, de amúgy meg mindenki.

Megosztás