Vastagbőr

Ilyen ország nincs még egy!

Budapesti Közlekedési Vezetékkülönadó

Március 17-én 5 milliárd forintot, 21-én 2 milliárdot, 26-án 4,5 milliárd forint lejáró hitelt kellene a BKV-nak 3 különböző banknak visszafizetnie, aztán áprilisban még 15 milliárdot.

Az óra ketyeg, a BKV-finanszírozása még ugyanúgy a homályban lebeg, mint az IMF-megállapodás.

A BKV megmentésén hazánk legnagyobb koponyái dolgoznak, ahogy közeledik a piros filccel bekarikázott március 17-e, egyre nagyobb szabású ötletekkel állnak elő. Februárban még mindenki röhögött Rogán Antal autósbérlet ötletén, azután azonban megelégelve a nagy brainstormingot, tényleg a legjobbakra bízták a Tervezést: a Századvég Gazdásgkutató Zrt-re. Az nem számít, hogy a Századvégnek semmiféle tapasztalata sincs a BKV-val vagy a tömegközlekedéssel kapcsolatban, kit érdekelnek holmi szakmai szempontok, hiszen a Századvég = Fidesz = a Stumpfpista = a Girószászandris meg egy kis Abu-Dzabizás Rogán Tónival meg a Habony Árpival. Ennyi bőven elég is.

Már vagy 3 ujjamról lerágtam a körmömet a nagy izgalmamban, hogy micsoda terveket kovácsolhatnak a Századvégnél, atyaég, vajon mit fognak kitalálni!

A tervekről ma lehullott a lepel, íme: különadó a BKV-nak !!! :-)))

Adót vetne ki a cégekre a tulajdonukban lévő területek alatt futó gáz-, áram-, távhő- és egyéb vezetékek után a BKV finanszírozási gondjainak megoldására készült koncepció, amelyet a Századvég Gazdaságkutató állított össze a főváros és Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakértőivel.
A közműadóra keresztelt új köztehertől a koncepciót ismerő források szerint nagyjából évi 15 milliárd forint bevételt remél a tervezet, amely végső soron a közlekedési cég kasszájába folyna be. A lehetőségről február végén már a kormány is tárgyalt – erősítette meg az [origo]-nak az ülés egyik résztvevője , döntés azonban egyelőre nem született
” – írja az Origo.

Mi is történhetett a Századvég legsötétebb bugyrában, mikor ez az isteni ötlet megszületett?
Ki fizesse a cehet? Az állam? A kerületek? A Zemberek? Egyik megoldás sem volt jó, így valószínűleg kitalálták, hogy fizessenek a közműcégek, mert izé … extraprofit, meg mocskos kapitalista befektetők.
Viszont valaki megjegyezhette, hogy helló, szevasztok, így is már vagy 40% a rezsiköltség a háztársásokban, nem kellene tovább emelni a gáz meg az áram árát. Hmmm, hmmm …de az áram, a gáz, a víz vezetékben, csőben fut, fut a földön, fut a levegőben, fut a föld alatt, adóztassuk meg ezeket! Hiszen akkor nem a vízműnek/gázműnek kell fizetnie, hanem akinek a birtokán megy a vezeték! Mennyire kurva nagy ötlet, hát nem?!

Úgyis közművesítve vannak a cégek, víz, áram, gáz van, igaz a bekötés nem volt ingyen, semmi baj, adózzanak csak …

Már alig várom a részleteket, vajon kimennek a cégekhez, és lemérik a vezetékeket?
Jó estét, a fővárosi Közműfelmérő és Közműadókivető osztálytól vagyunk, ahogy lemértük, van 20 méter gáz, 22 méter víz, 33 méter áram, az annyi lesz mint 454 645 forint … az UPC-t is belemérjük?

„Közműadó”, micsoda gyáva banda, nem merték BKV-különadónak elnevezni, hanem egy ilyen bullshitbe csomagolták … viszont látszik, hogy van potenciál a Századvégben, a határ a csillagos ég, szerintem most náluk izzik a legjobban a különadó-generátor!

Amúgy könnyen meg lehet úszni ezt a közműadót, valahogy így:
Közművesített 2000 nm2-es alapterületű varroda üzememet egy 200 nm2-es irodára cserélném, irodaház felsőbb emeleti előnyt élveznek. Víz és WC elég, ha csak a folyosón van.

A tervezett 15 milliárdos bevételből vajon mennyi érne el a BKV-hoz? 5? 10?
Hála az égnek, hogy végre van egy kormány, aki csökkenti a vállalkozások terheit! És ráadásul még az adócsökkenést kormánya is, hát ez már szinte főnyeremény!

Különadót mindenre, izzon az a különadó-generátor!

Megosztás