Schmidt Mária 10 legdurvább Amerika-ellenes kirohanása
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Néhány gondolat az ország egyik szent tehenéről, a MÁV-szabadjegyekről. Közismert nevén ez az "arcképes", amit sokan a vasutasok ingyenes utazásával kapcsolnak össze, tévesen.
A kör ugyanis sokkal bővebb ennél.
Senki, maga a MÁV sem tudja pontosan, hogy hányszor, honnan-hova, mekkora értékben utaznak az évek során általuk kiadott arcképesekkel, mert maga az igazolvány alkalmatlan bármiféle nyilvántartás vezetésére / ba vételre, az "ingyenes" utazások megszámolására kitalált regisztrációs jegyet pedig nem kell váltani mellé.
Ezen most végre változtatni fognak, hisz’ észbekaptak, hogy az őket erre ugyan nem szó szerint, de gyakorlatilag kötelező, fentebb idézett 57/2009 KHEM rendelet 2009.november 1-én életbe lépett. (Mégegyszer mondom: 2009. Egész pontosan október 20-a, Hónig Péter s.k., tehát nagyon viccesek a szocik a nyüglődésükkel, bár tulajdonképpen gyönyörű önvallomás az tőlük, hogy "A döntésről sem szakmai, sem munkavállalói szinten nem volt egyeztetés, nem készült hatástanulmány.")
"Új, bankkártya méretű, kódolt sorszámmal, egyedi hologrammal, lézergravírozással és egyedi vonalkóddal ellátott műanyag igazolványt kapnak a MÁV dolgozói. (…) A vasúttársaság számára az új, arcképes igazolványok bevezetése már középtávon megközelítő adatokkal szolgál a vasutasok díjmentes utazásairól, azok viszonylatáról, hiszen minden igénylőnek nyilatkoznia kell az igazolvány tervezett használatáról, ehhez kapcsolódó utazási szokásairól. Hosszú távon az új igazolványokon megtalálható egyedi vonalkódokat a vonatokon olvasnák le és a MÁV az adatok kiértékelésével jutna pontos információkhoz az ingyenes, vasúti utazásokról."
Ilyen lesz:
Pofonegyszerű, modern, biztonságos és követhető. Na vajon kinek nem tetszik?
Természetesen Gaskó szakszervezetének, a VDSZSZ-nek.
"Hiszen pont nemrég került sor a vasutas arcképes igazolványok megújítására. Ezek igénylésénél ráadásul mindenkinek nyilatkozni kellett, hogy maguk és családtagjaik milyen viszonylatban és hányszor használják az ingyenes utazásra feljogosító igazolványt. A MÁV tehát elvileg rendelkezik azokkal az adatokkal, amiből meg lehetne becsülni az arcképes igazolvánnyal kiváltott utazások hozzávetőlegesen pontos számát" – mondta HírExtrának Halasi Zoltán, a VDSzSz személyszállítási ügyekkel foglalkozó vezető ügyvivője.
"Egy több biztonsági ponttal ellátott papírra nyomnak egy nagy nullát – ez pedig nagyon sokba kerül. A VDSzSz álláspontja szerint az arcképes igazolvánnyal utazó vasutas munkavállalók és azok családtagjai számát olyan más módon is meg lehetne becsülni, ami nem okozna az államnak ekkora pluszköltséget. Ez az egész leginkább egy pótcselekvésnek tűnik a MÁV részéről" – tette hozzá a VDSzSz illetékese.
A kiemelt mondaton kifeküdtem…. Ő egy szakszervezeti fejes! Egyszerűen csodálatos.
Ilyen a mostani vasutas igazolvány:
Jól látszik, hogy két részből áll. A felsőt egyszeri alkalommal kapja/ta a tulajdonos, kézzel ráírták az adatait, az alsó érvényesítő szelvényt pedig évente cserélték, és ráírta kézzel ő a saját adatait. Igen, legutóbb 2009-ben, azóta a mai napig az érvényes, és váltani már a plasztikkártya fogja. Teljesen meglepő ez a megfontolt és költségtakarékos eljárás, hogy nem gyártatták le/postázták ki a 2010-es szelvényeket 2009. decemberében, egy hónappal az új igazolványt előíró rendelet hatálybalépése után…. Vannak még csodák, mindenki láthatja. Halasi viszont összevissza beszél.
Az általa említett nyilatkozat így néz ki:
Egyrészt ember vagy program legyen a talpán, aki a beírt fix utazások alapján kihozza az egy emberre jutó tényleges egyévi vonatozást, másrészt senki ne gondolja, hogy a kalauz megkérdezi vagy pláne ellenőrzi (nem tudja), hogy a kedves hozzátartozó munkába megy, vagy csak úgy, máshova. Tehát szép ez a kitétel, csak éppen kontrollálhatatlan, ezáltal pedig betarthatatlan.
Jómagam egyébként vasútbarát vagyok, de azért fő az ésszerűség. Nem találtam adatokat arról, hogy ki és mikor vezette be a díjmentes vasúti utazást, de nem egy mai találmány lehet, hisz aukciós oldalakon 1927-es igazolványt is árulnak. Eleinte valószínűleg csak a MÁV-dolgozóknak adta az állam, majd valaki, valamikor kiterjesztette egy óriási körre.
Nos, a sok ilyen-olyan ügyintézőtől minden további nélkül, azonnal elvenném. Sőt, a felhördülést vállalva: a dolgozók családtagjaitól is. Nem engedhetjük meg magunknak, és kész. Örüljenek annak a kivételezett helyzetnek, hogy -mint a fotón látható- családi kirándulások alkalmával anyunak/apunak nem kell fizetnie a MÁV-on kívül a GYSEV, MAHART járatain sem (plusz ÁEV, BKV, HÉV kedvezmény), a többiek pedig választhatnak a kismillió kedvezmény (ami szintén abszurd a köbön) közül. Sőt, évente egy szép külföldi utazást is igénybevehetnek a nemzetközi egyezményeknek köszönhetően:
Ha kormány tökös lenne, nemtörődve a "jajvégeademokráciának" sírással, azonnal visszavonná az arcképeseket a munkaviszonyban állókon kívül mindenkitől (később esetleg az övéket is le lehet redukálni úgy, hogy csak munkábajárásra használhatják), hiszen ezek az "ingyenes" utazások is egy jókora cseppet alkotnak a MÁV adósságtengerében.
A cégcsoportnál ugyanis 2011. január 1-i adatok szerint 18.560 fő dolgozik.
Ehhez képest az igazolványcsere tenderét a teljes darabszám 60%-ra (!), 310.000 darabra írták ki.
Tehát összesen 516.600 van forgalomban. Huszonnyolcszor több, mint ahány vasutas van.
Magyarország lakosságának 5,16%-a vonatozik kedve szerint.
A Fidesz-közeli történészasszony időnként a legelvakultabb orosz propagandaoldalakon is túltesz. Válogatás az elmúlt 1 év interjúiból.
Megkérdeztük a chatbotot, mit gondol hazánkról. Nem sok jót sajnos.
És közben a baloldalt szidják, mert tüntetni és "lázítani" akart. Tragikomikus helyzet a kalocsai kórház környékén.
Majd az állam kifizeti a hiányt, hiszen állami cég.