Bezárás

A BKV helyzete 2010 végén

Kocsis István BKV elnök tartott egy prezentációt hétfőn a BKV helyzetéről, ebből szedtem ki pár kockát. (A teljes anyag a BKV honlapjáról letölthető).

Vannak benne érdekességek … nem tudom hogy fogja ezt megoldani Tarlós és Vitézy Dávid, mert itt már édeskevés, hogy kiszervezik-e a buszos üzletágat vagy sem valamikor. Szó szerint szét van teljesen rohadva a BKV, most látszik, hogy nagyon hiányoznak azok a milliárdok, amit Demszky 20 év alatt kispórolt a BKV-ból…

A BKV tulajdonosa, a Főváros nem nagyon erőltette meg magát a finanszírozás tekintetében. 20 év alatt Demszky hány milliárddal "károsította" meg a BKV-t?

A kiadások legnagyobb hányada a bérek. A jegy és bérletbevétel még a béreket sem fedezi.

Ugye, a hatékonyság … 12 ezer dolgozó és 27 szakszervezet.

A troli és a villamos ugyan zöld, a 0,4 és a 0,1 különbség januárra elolvad, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy az BKV teljes járműparkja átlagéletkor felett van. Amúgy ha a villamosok átlagéletkora 30 év, a Combinokkal együtt, hány éves a legidősebb villamos? 40 éves? 50 éves?

BKV infrastruktúrája, 50%-os állapotot csak a távközlés éri el, a kemény 52 százalékával.
A helyzet siralmas.

Piros a jármű meghibásodásból eredő járatkimaradások száma, a kék pedig az infrastruktúra meghibásodásból eredő járatkimaradások száma. A 2007-es 13 340 jármű meghibásodás 2010-re megháromszorozódott. 2011-ben ez csak több lesz.

Projektek.

 

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom