Bezárás
országimázs

Szavazzatok Magyarország új turisztikai logójára

Logó- és szlogenpályázat Magyarország országmárkájára – ezzel a címmel jelent meg a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)  pályázata, ami a kezdete az ország 820 milliárdot elnyelő nagyszabású turisztikai ambícióina. A célja elvileg az, hogy a következő évtizedekre turisztikailag pozicionálja és megkülönböztethetővé tegye hazánkat az egyszeri külföldi turista számára. Múlt héten lejárt a pályázatok beküldésének határideje, és most szemezgetünk a csodálatos alkotásokból.

A vizes vb első kabalafigurája, a nyomorult Bol-dog kutya és a sportesemény nevetségesen szar plakátjai óta tudjuk, hogy marketingben – vagy legalábbis a pályázatok elbírálásában – nem tartozunk a világ elitjébe. Ennek ellenére csinálni kell mégis, mert  a turizmus a miniszterelnök kislányának, Orbánék Ráhelnek a játszótere, és Rasiék azt szeretnék, hogy 2030-ra turisztikailag a világ élvonalába lépjünk.

Számszerűsítve az a cél, hogy a magyar turizmus GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása a jelenlegi 10-ről 16 százalékra növekedjen, és Magyarország 19 helyet lépjen előre a turizmus nemzetközi versenyképességi listáján.

A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 céljait és eszközrendszerét bemutató animációs kisfilmet itt nézhetitek meg. A kormány eddigi eredményeit látva mondhatnám, hogy szuper ambiciózus az egész, de az állam a következő évtized végéig összesen 830 milliárd forintot biztosít majd a programra. Kb évi 70 milliárdot!

Ezen tervek első mérföldköveként, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ)  kiírt egy pályázatot arra, hogy tervezzük meg neki az Ország új logóját és szlogenjét, és ez alapján elkészül majd egy brandbook, ami meghatározza Magyarország turisztikai országmárkájának teljes körű arculatát. A zsűriben található Guller Zoltán az MTÜ vezérigazgatója, Auth Attila a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Lobenwein Norbert a Sziget  fesztiváligazgatója, és Takács Ákos a Red Bull marketingvezetője.

A felhívás szerint víz,  bor és hagyományok témájú pályázatra több mint 200 mű érkezett, a zsűrinek nem lesz könnyű dolga.

Az összes szörnyedvényre nem térnék ki, mert azokat Szily Laci nagyon profin összefoglalta a minap. Mivel a vizes vb óta nem bízom a pályázatok elbírálásában, ezúton is szeretném megmutatni személyes kedvencemet, Balas Benedek vérprofi és letisztult munkáját, melynek fő témája a csodaszarvas. Itt lehet rá szavazni. 

grafika: Balas Benedek

Persze nem minden sikerült ilyen profira. Witzing Miklós zsírkrétával ragadta meg a lényeget.
Rajzán az ország piros-fehér-zöldet ejakulál.

Varga Zsigmond  balatoni sárkánykígyója sem túl sok jóval kecsegtetné a turistákat.

Pasti Emese nem a fideszkedvenc motívumokat akarta meglovagolni. Ez itt állítólag egy pipacs, és benne egy víztorony.

Györffy Attila rovásíráshoz hasonló betűtípussal dobná fel az országimázst:

Mák Vivien egyik logótervén mintha egy migráns fürdene az elfeketedett Magyarországon:

Farkas László még Bol-dogban és a nemzeti színű turulmadárban hisz. Ja és abban, hogy ami szőrös, az biztosan a gyermekek kedvence. Gondolom, Robin Williams-filmeken nőtt fel.

Kael Judit elsütötte az unalmas Hungary/hungry (éhes) “szóviccet”, amit a nélkülöző magyarok valószínűleg nem találnak annyira szerethetőnek, mint az alkotó.

Nagy László pályaművébe a krisztusi hallal a kereszténységet is becsempészte, ami fontos üzenet az idelátogatni kívánó külföldieknek.

Az összes többi pályázat ITT elérhető. Jó böngészgetést.

laspalmas: Nekem személyes kedvencem a KML Bt. alkotása, ami olyan, mint egy offshore-cégháló. Ilyesmiket szoktunk rajzolni egy-egy bonyolultabb ügyről szóló cikkhez az Átlátszón.

Címlapképen Wald Renáta pályaműve.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom