Olvasók nélküli bulvároldalak állami hirdetéseiből nyeli a közpénzt a Rogán-Sarka koprodukció
Évi 1 milliárd forint tiszta haszon jön össze a kormány és a végrehajtói kar hirdetéseiből.
Alig fél éve adta át vadonatúj, ropogós 14,65 milliárd közpénzből felhúzott stadionját Orbán Viktor második kedvenc csapata, a Mol Vidi FC, de már ingyen osztogatnák a meccseire a jegyeket, annyira nem vonzza a fehérváriakat.
A magyar közpénzégetés legújabb, UEFA 4-es és MLSZ I. osztály „A” kategóriának megfelelően kialakított, 14 200 ülőhelyes ékköve, a székesfehérvári Sóstói stadion tavaly nyár végén végre elkészült. Fizikai értelemben ez azt jelentette, hogy a kivitelező augusztus 31-re készre jelentette a munkálatokat, és átadta a stadiont a megrendelőnek, Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzatának.
Az építkezés összköltsége ÖT növekedést követően nettó 14,65 milliárd forintnál állt meg.
Ez tartalmazza a stadion árát, Sóstó 200 hektáros természetvédelmi terület rehabilitációját, és a stadion mellett található kb. 30 méteres torony felújítását. A Sóstó Természetvédelmi Terület rehabilitációja 700 milliót vitt el a teljes összegből, de szemmel láthatóan ez tényleg megérte.
Nem úgy a stadion, ami dacára a MOL Vidi tavalyi bajnoki címének és annak, hogy a csapat idén hosszú évek után újra feljutott a második legrangosabb nemzetközi kupa, az Európa Liga főtáblájára, kong az ürességtől.
A hazai meccsek átlagnézőszáma mindössze 3408 fő, ez 24%-os kihasználtságot jelent. Ilyen nézőszám mellett, a legdrágább (még nem VIP) online jegy 3500 forintos árával számolva körülbelül 1200 hazai meccs kellene ahhoz, hogy a stadion visszahozza az árát. Nagyjából 70 év.
S hiába próbált pöröllyel egyenlőségjelet ütni a versenysport és a tömegsport közé, és mondta meg Kósa Lajos két hete, hogy „ellenfeleinknek azt is fel kellene végre fogniuk, hogy a sportinfrastruktúra fejlesztése igenis mindannyiunk egészségét szolgálja”, az emberek csak nem mennek ki a Vidi-meccsre, hogy igazolják a stadionőrület létjogosultságát.
Pedig a 14 éven aluli gyermekek még ingyen is látogathatnák a csapat találkozóit az egész szezon ideje alatt. Sőt a legújabban már a fehérvári ballagó diákokat is próbálják becsábítani a stadionba.
Az agyeldobató PR-fogás szerint ha idén május 4-én a stadion büféjében fogyasztod el a ballagási ebéded (all you can eat 5200 Ft/fő, minimum 4 fő esetén), akkor a soron következő MTK elleni hazai bajnokira ingyenjegyet kaphatsz.
A jegyárakban amúgy hatalmas a szórás, már-már igazságtalanul nagy, de ne legyünk gonoszak, mondjuk azt, hogy a klubnál minden célcsoport megtalálhatja a számítását.
Egy anyuka két 12 éves gyermekével, a kapu mögül, online vételben már 1000 forintért megtekinthetne egy „nem kiemelt” bajnokit. De ha a fater szeretné kivinni egy 15 és egy 16 éves fiát a Fradi ellen egy olyan lelátóra, ahonnan látni is valamit, akkor akár 15500 forintot is ott hagyhat a pénztáraknál.
A klub egyébként roppant optimista jegyeladásokat illetőne, a weboldalon így búcsúzik az odalátogatóktól: „Töltsük meg a MOL Aréna Sóstót a tavasszal és szurkoljunk telt ház előtt a Vidinek a bajnoki címvédésért!”
TELT HÁZ ELŐTT… Muhaha!
Ki is fotóztam, de úgy, hogy látszódjanak a szuper közbeszerzésbajnok szponzorok is.
Évi 1 milliárd forint tiszta haszon jön össze a kormány és a végrehajtói kar hirdetéseiből.
Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke május 12-én, a mentők napján személyesen fejezte ki köszönetét, tiszteletét és elismerését a csepeli mentősöknek....
A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. végezheti a Debrecen – Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének első ütemét közel 55 milliárd forintért....
Idén év végére Orbán Viktor apjának és vejének cégei is bekerültek a legértékesebb magyar tulajdonú cégek közé a Forbes 100-as toplistájára. Az...