Médiamunkások, akiknek természetes, hogy a kormánypropagandát tolják
Múlt csütörtökön jelent meg az abcug.hu-n egy cikk, melyben interjút készítenek néhány, kormánypárti médiamunkással. Olyan fiatalokkal, akikben három dolog volt...
A hvg.hu vette észre a Magyar közlönyben, hogy kerek egymilliárd forintot kapott „a magyar divat- és designipar átfogó megújításához és fejlesztéséhez szükséges feladatok megvalósítása érdekében” a kormánytól a Magyar Divat & Design Ügynökség. A cég vezetője Orbán Ráhel barátnője, Bata-Jakab Zsófia. Ugyanaz a személy, aki a pénzt oda ítélő MTÜ-n belül működő Divatipari Marketing Igazgatóságának vezetője.
A Magyar Divat & Design Ügynökség tavaly májusában alakult, pont egy hónappal azelőtt, hogy Bata-Jakabot az állam kinevezte volna a Magyar Turisztikai Ügynökségen (MTÜ) belül létrehozott Divatipari Marketing Igazgatóságának élére.
Akkor a kormány összesen 2 milliárd forintot irányzott elő a magyar divat- és dizájnipar fejlesztésével kapcsolatos feladatok ellátására. S mit ad Isten, most pont a Zsófia által vezetett cég nyert meg egymilliárdot – és még 4 millió aprót.
A pénzt papíron két dologra lehet költeni:
1, A turisztikai szempontból kiemelt jelentőségű fesztiválok és nagyrendezvények támogatására. Nehogy „veszteséges” legyen szegény Sziget fesztivál, jaj.
2, „A magyar divat- és designipar átfogó megújításához és fejlesztéséhez szükséges feladatok megvalósítására” – ami tökéletesen összecseng a tavaly előirányzott 2 milliárd céljával. De még ennél is érdekesebb, hogy:
„A koncepciót a Magyar Turisztikai Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaságon keresztül valósítsa meg;”
Értsd: Bata-Jakab Zsófia főnöke, Dr. Güller Zoltán – volt EMMI-s miniszteri biztos – megdobta egy milliárddal a céget, amit Bata-Jakab Zsófia vezet.
A lassan egy éves Magyar Divat & Design Ügynökség jegyzett tőkéje amúgy 10 millió forint, dolgozóinak száma 18 fő. Ki lehet hát alkalmasabb e nemes célok teljesítésére?
A lóvét amúgy a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodán keresztül kapja meg a vállalkozás.
Bata-Jakab a marketingigazgatóság élén tavaly már elégetett 1,5 milliárd forint közpénzt, amikor legyártottak egy 1 perc hosszúságú gyalázatos országimázs kisfilmet. Maga a film „csak” 235 millióba került, tehát annyiba, mint egy olcsóbb nagyjátékfilm teljes költsége. A maradék pénzt hazai és nemzetközi médiavásárlások, vagyis reklámok vitték el.
Múlt csütörtökön jelent meg az abcug.hu-n egy cikk, melyben interjút készítenek néhány, kormánypárti médiamunkással. Olyan fiatalokkal, akikben három dolog volt...
Alig fél éve adta át vadonatúj, ropogós 14,65 milliárd közpénzből felhúzott stadionját Orbán Viktor második kedvenc csapata, a Mol Vidi...
Kósa Lajost – aki a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség elnöke is- az Origo interjúvolta meg a 2022-ig Istvánmezőn felépülő Nemzeti Korcsolyázó...
A napokban kijött a Transparency International (TI) legfrissebb elemzése az országok közszektorainak korrupciós fertőzöttségéről. Annak ellenére, hogy egy helyet előreléptünk...