Bezárás
választás

250 milliárdba kerül, fideszeseknek kampányolnak vele, mi az?

2010-ben indult a Liget-projekt, és még azóta sincs kész, de már ötszörösére drágult. A főpolgármester-választás előtt pár héttel a 250 milliárdos összegből már futja arra is, hogy az állami tulajdonú Városliget Zrt. fizessen a Facebooknak azért, hogy ott külön megjelenést kapjon, ha részeredményként megépül akár egy nyilvános wc is. A hirdetések célközönsége sem akárki: a Fidesz és Orbán Viktor Facebook-követői.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!
Támogatom

Mint fent is írtam, a Városligetet átalakító (nagy területen beépítő) projektet az évtized elején indította Fidesz, akkor még Múzeumi Negyed néven, majd rá két évre jelentették be a koncepciót, amelyben a beruházások értékét “mindössze” 50-60 milliárdra becsülték.

De a NER nem arról híres, hogy tudja (értsd: akarja) tartani a tervezett árakat, ezért a költségek szépen lassan elkezdtek emelkedni.

2014-ben a részletes tervek bejelentésekor már 150 milliárdos kiadásról diskuráltak a kormányban, majd a 2015-ös kormányhatározatban 157 milliárd forint szerepelt. 2017 nyarán pedig már nem kevesebb mint 250 milliárd forintról beszélt Baán László, a beruházásért felelős, állami tulajdonú Városliget Zrt. vezetője.

250 milliárd forint közpénzből pedig futja már arra is, hogy a 40 ezer követőt számláló Liget Budapest Facebook-oldala hirdetéseket adjon fel a harmadkész-projekt apró kicsi részeredményeiről és terveiről. In your face!

Az elmúlt napokban az is olvashatott már arról, hogy Budapest 2019-re képes volt megugrani azt rém magas lécet, hogy nyitottak egy rendszeresen takarított nyilvános wc-t a parkban, aki esetleg nem követi az oldalt. De emlékeztettek minket arra is, hogy “Budapesten az elmúlt években több mint 35 kilométer kerekpárút épült” és arra is, hogy “Magyarország egyik első okosvárosrésze jön létre 2023-ra a Liget Budapest Projekt Smart Liget koncepciójának köszönhetően”.

forrás: Facebook

Lássa már az egyszeri budapesti szavazó így pár héttel az önkormányzati választás előtt, hogy mit is köszönhet a mostani vezetésnek épp – vagy majd 5 év múlva, amikor végre átadnak mindent ebben a rétestésztára nyújtott beruházásban.

Illetve – gondolhatták – azért ne hirdessünk minden jöttment budapestinek már. Azok tájékoztatására ne költsünk egy fillert sem akik esetleg hupililát hánynak Orbántól, a Fidesztől, a NER-től vagy a többszörösen túlárazott és szétlopott mutyiktól. Hát a libsiket úgysem hatja meg, hogy átadtunk egy budit, vagy hogy 2023-ra (!) esetleg lesz wifi (!) a város legnagyobb közparkjában. Nem bizony!

A Facebook részletesen és célzottan, érdeklődési körökre beállítható hirdetési rendszerének hála, a kampány és a választási mozgósítás jegyében inkább arra költik a közpénzt, hogy a fenti hiper-szuper hirdetések eljussanak azokhoz az emberekhez, akiknek érdeklődési körébe tartozik Budapest, Orbán Viktor és a Fidesz Magyar Polgári szövetség.

Lássa már az egyszeri budapesti Fidesz/Tarlós István szavazó így pár héttel a választások előtt, hogy mit is köszönhet a mostani vezetésnek. Hátha véletlen otthon akarna maradni október 13-án.

forrás: Facebook

Hogy a közpénzen  finanszírozott, fideszesekre célzott budapesti kampány sérti-e a főpolgármester-jelöltek közti esélyegyenlőséget, ki-ki döntse el maga, mert a Nemzeti Választási Bizottságot valószínűleg ez sem fogja érdekelni.

Címlapkép: ligetproject.hu

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom